Nástroje pro pořádání akcí

Online nástroje pro plánování akcí ve více lidech. Jak zjistit, kdo má kdy čas a jak rozeslat informace všem zúčastněným pomocí specializovaných aplikací.

Jak zjistit, kdy má kdo čas

Prvním problémem při pořádání akcí pro lidi s různou dostupností, je zjistit, kdy kdo může. To se dá vyřešit:

  • obovoláním všech zúčastněných
  • psaním přes im, email nebo chat s každým z nich
  • hromadným rozhovorem pomocí Facebooku nebo Google+
  • vytvořením soukromé skupiny na Facebooku nebo Google+ a diskuze uvnitř
  • nebo rozesláním dotazníků přes Doodle.com.

Nejrychlejším a právě na tyto operace specializovaným nástrojem je právě poslední uvedený – Doodle. Jak přesně funguje?

  1. Na webu Doodle.com klikněte na tlačítko Naplánovat událostkalendář
  2. Pojmenujte ji a případně vyplňte další informace o ní – kde se bude konat, co je náplní akce
  3. Dále je nezbytné vyplnit vaše jméno a emailovou adresu
  4. Klikám na data v kalendáři následně zadejte, které dny přicházejí v úvahu – např. máte čas 1. 3. a 5. a je vám jedno, kdy to bude, ale nevíte, jak mohou ostatní – kliknete tedy na tyto datumy.
  5. V dalším kroku můžete ještě vyplnit k jednotlivým dnům různé časy – např. 1. od 17.00, 19.00 nebo 21.00, 3. od 15.00 a 16.00 atd.
  6. Po potvrzení všech nastavení vám dorazí emaily s instrukcemi, jaký odkaz máte rozeslat přátelům, aby mohli kliknout, kdy stíhají.

Jak pozvat co nejvíce lidí

Ve chvíli, kdy je už rozhodnuto, kdy a kde se bude akce konat, nastává u určitého typu událostí další problém – jak o ní dát vědět co nejvíce lidem? Opět, máme na výběr několik různých nástrojů.

  • Vytvořit událost na Facebooku a rozeslat ji co nejvíce lidem. Zde nezapomeňte na to, že existují různé úrovně viditelnosti akcí – od akcí veřejnosti zcela skrytých, o kterých se dozví jen hrstka pozvaných, přes akce, kam si mohou pozvaní pozvat své známé, až po akci zcela otevřenou, o které se může dozvědět a zúčastnit se kdokoliv ji nalezne nebo dostane odkaz.
  • Vytvořit událost na Google+ a opět ji rozeslat na co nejvíce míst
  • Dát o akci vědět na některém z webů, které se zabývají shromažďováním informací o akcích – v českém prostředí se jedná o stránky srazy.info nebo askyou.cz
  • Napsat tiskovou zprávu a rozeslat ji na relevantní místa – zde jsou šance nejvyšší při oslovování menších zpravodajských webů, případně regionálních zpravodajských novin a rozhlasu. Pokud píšete takovouto zprávu, pište ji tak, aby ji novinář mohl s co nejmenšími úpravami použít tak, jak dorazí – v zásadě už napište hotový novinový článek, ne tedy sebechválu nebo dopis.
Rate this post

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *