Škodí přílišné saunování zdraví?

Škodí přílišné saunování zdraví?

Saunování patří mezi oblíbené relaxační procedury mnohých z nás. Je skvělou metodou, jak si odpočinout, zrelaxovat tělo a mysl a navíc si dopřát i blahodárné účinky pro naše zdraví. Návštěva sauny je pro mnohé ideálním řešením, jak si odpočinout od každodenního shonu či stresu. Víte však, jak se správně saunovat? Přečtěte si, jaké zásady byste měli dodržovat, aby bylo saunování prospěšné a nikoliv škodlivé.

Proceduru saunování znají lidé už od doby bronzové. Už v té době věděli o blahodárných účincích pobytu v horkém prostředí na zdraví člověka. Sauna je nejen skvělým způsobem, jak se zbavit škodlivin z těla, ale víme si jí pomoci i k celkové relaxaci, kdy si odpočine i naše mysl, která je častokrát vytížená. Dnes je sauna jako procedura mimořádně rozšířená po celém světě. Ať už jsou to relaxační centra, wellness centra nebo i domácí venkovní sauna připomínající malý dřevěný domek.

Tip: Chcete dostávat za každý nákup až 25 % zpět?
Vyzkoušejte Plnou Peněženku a vydělávejte nakupováním.

Bezplatná registrace ZDE

Zásady správného saunování

Důležitější, jak samotný proces saunování jsou však znalosti o tom, jak se správně saunovat. Pouze správným procesem saunování si umíme zajistit pozitivní účinky pobytu v sauně na tělo a mysl. Nesprávné saunování nám totiž dokáže nadělat více problémů, než užitku. Jak se tedy správně saunovat, tak, abychom vytěžili co nejvíce prospěšných účinků a vyhnuli se tomu, že si uškodíme?

Pokud navštěvujete saunu, která je součástí wellness či relax center, které disponují i ​​bazény, měli byste vědět, že do sauny není vhodné vstupovat mokrý od chlorované vody z bazénů. Jelikož jedním z cílů saunovací procedury je i pročišťovat dýchací cesty, není příliš vhodné, abyste dýchali chlór, který vám zůstal na pokožce z předešlého plavání či koupání. Proto se doporučuje před saunováním osprchovat se, umýt se mýdlem a nezapomenout se vysušit ručníkem. Do sauny byste měli vstupovat úplně suchý. Důvodem je i fakt, že pokožka se efektivněji potí, když je suchá. S tímto souvisí i fakt, že plavky do sauny rozhodně nepatří. To už zřejmě asi víte, no víte ale proč? Většina plavek je totiž vyrobena ze syntetických materiálů. Při vyšší teplotě se z nich mohou uvolňovat škodlivé látky, které budete v sauně dýchat nejen vy, ale i ostatní v sauně. To platí nejen o plavkách, ale i jiných doplňcích, jako jsou například gumové pantofle.

Při saunování nezapomínejte ani na plachtu. Není jen prostředkem na zahalení se před ostatními. Plachta totiž do sebe nasákne pot, čímž plní hygienickou funkci a zajišťuje tak čistotu sauny. Nebudete se tak muset obávat, že si v sauně sedáte do potu jiné osoby. Zároveň se s využíváním plachty zamezí rozšiřování bakterií ale například i kožních onemocnění.

Proces saunování nespočívá jen v samotném pobytu v sauně. Určitě víte, že po sauně je třeba zchladit se. První co vám zřejmě napadne, je zchlazení se v bazénu se studenou vodou. To je v případě wellness či relax center nepříliš šťastným řešením. Měli byste se nejprve osprchovat a až tak využít ochlazovací bazén.

Pokud jste však více typ, který preferuje vlastní soukromí a rádi byste si saunování vychutnávali o samotě a bez omezení, možná je pro vás správnou volbou domácí venkovní sauna. Venkovní sauna může mít podobu jako malý dřevěný domek a umístit si ji můžete například rovnou na zahradu. Taková venkovní sauna vám zajistí soukromí a budete si moci vaši oblíbenou relaxační proceduru vychutnat kdykoliv. Ani v tomto případě však nezapomeňte na zásady správného saunování. Venkovní sauna, dřevěný domek – to jsou jen jedny z mála zahradních staveb, které mohou být součástí vaší zahrady. Jaké ostatní zahradní stavby by rozhodně neměly chybět v žádné zahradě? Přečíst zde.

Zdroj fotografie: Depositphotos.com

3 komentářů k Škodí přílišné saunování zdraví?

  1. Přílišné cokoliv škodí zdraví. Ať už jde o saunování nebo další věci. Nepřehánět se to nemá s ničím. Nedávno jsem objevila produkty od firmy cibdol a k těm taky přistupuji velmi obezřetně. :)) Ale čtu o tom různé články a ty vypadají, že to fakt funguje a používá se to jako normální potravinový doplněk. Hodně toho píšou i na svém webu. 🙂

  2. Tak asi jako u všeho, tak i se saunou se to nesmí přehánět. Pokud máte rádi delší pobyt v teple, tak spíš než klasickou finskou si pořiďte infrasaunu, která prohřívá zevnitř, za vyšší teploty a nižší vlhkosti. Díky tomu to pro tělo není takový nápor. V takové sauně se dá být klidně i 30 minut a více. Ale ani tak bych to nepřeháněl. Důležité je vědět, kdy přestat a trochu se u toho hlídat. My si pořídili sauny z http://www.atan.cz a nedáme na ni teda dopustit. Máme to s partnerem oba dva moc rádi. 🙂

  3. Podle mě je saunování v pohodě. Máme bazén a saunu hned vedle něj a nedám na to dopustit. Ale tak samozřejmě to má nějaký pravidla. Naložíte se do horkého vzduchu, takže je jasné, že tam nemůžete být tři hodiny v kuse každý den. Ale když se sauna používá správně, tak je to fakt zdraví prospěšná věc, ve které ze sebe vypotíte škodlivé látky.

Napsat komentář: Tereza Těžká Zrušit odpověď na komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *