Jak elektronicky podepsat pdf

Jak elektronicky podepsat pdf

Potřebujete elektronicky podepsat PDF dokument? Existuje hned několik způsobů, jak PDF podepsat. Vždy to závisí na počtu dokumentů, a jak často je budete podepisovat. Jedná-li se maximálně o desítky dokumentů měsíčně, nejsnazším a nejlevnějším způsobem je využít program Acrobat Reader DC, který je pro Windows i MAC zdarma. Jak postupovat při elektronickém podpisu PDF pomocí digitálního certifikátu? Podívejte se na náš návod jak na digitální podpis.

Jak elektronicky podepsat pdf

Proč elektronicky podepisovat PDF

V dnešní době se k podepsání dokumentů často používá elektronický podpis, který funguje na podobný princip, jako vlastnoruční podpis. Pomocí myši nebo trackpadu vytvoříte podpis, který však může provést i kdokoliv jiný. Tento podpis nezaručuje identitu osoby ani integritu daného dokumentu. Může tak být snadno pozměněn a znovu podepsán. Z toho důvodu získal na oblibě digitální podpis ID certifikátem. Ten zaručí pravost a integritu dokumentu, protože jej nelze z dokumentu vyjmout a použít pro další podpis.

Podíváme se tedy jak postupovat při elektronickém podpisu PDF digitálním certifikátem a proč k podpisu využít Adobe Acrobat Reader DC.

Proč k elektronickému podpisu využít Adobe Acrobat Reader DC

Pokud neplánujete měsíčně elektronicky podepisovat stovky dokumentů, Adobe Acrobat Reader DC je pro vás ideální volbou. V nízkém množství podepisovaných dokumentů se nevyplatí investovat do drahých placených programů. Acrobat Reader naleznete volně ke stažení na stránkách společnosti Adobe get.adobe.com/cz/reader.

Pokud však patříte mezi ty, kteří se chystají podepisovat stovky dokumentů, určitě zvolte některý z placených programů. Ty vám ušetří nejen čas, ale také práci. Většina z nich nabízí funkci drag and drop, pomocí které dokumenty do programu přetáhnete a máte podepsáno vše najednou!

Mezi placené programy pro elektronický podpis se například řadí VerisignIT, PDF Signer a další.

Co je to Adobe Acrobat Reader DC

Program Adobe Acrobat Reader DC je běžným standardem pro tisk a prohlížení PDF dokumentů. Jedná se o následovníka Adobe Readeru. Lze jej používat na Windows a Mac a to zcela zdarma. Pomocí Acrobat Reader můžete navíc elektronicky podepisovat faktury, smlouvy a další dokumenty, které odesíláte e-mailem či ukládáte do počítače. Vždy je lepší podepsat přímo PDF dokument, než nepodepsaný dokument odeslat podepsaným e-mailem.

Jak elektronicky podepsat PDF v Adobe Acrobat Reader DC?

Jak postupovat při elektronickém podepsání dokumentu PDF? Je to jednoduché!

  • V programu Adobe Acrobat Reader DC otevřete PDF dokument
  • Přejděte na dolní část dokumentu, k prostoru vymezenému pro podpis oprávněné osoby
  • V horním menu programu klikněte na tlačítko Nástroje
  • Ve výběru zvolte Certifikáty

Jak elektronicky podepsat dokument

Zdroj obrázku: http://support.forpsi.com

  • Nyní se zobrazí tlačítko Digitálně podepsat – klikněte na něj
  • Tažením myši vyznačte oblast, kde se má podpis zobrazit
  • Máte-li již elektronický podpis, vyberte možnost podle typu uložení
  • Pokud elektronický podpis nemáte, můžete využít služeb externích registračních autorit, které vám certifikát vystaví
  • Nyní zvolte Podepsat jako a vyberte požadovaný elektornický podpis
  • Zvolte Podepsat a zadejte heslo, je-li požadováno

Jak importovat certifikát do úložiště?

Tento krok provádíte pouze jednou. Až certifikát nainstalujete, nemusíte již import provádět znovu.

Certifikát nainstalujete poklepáním na soubor certifikátu a následně pomocí průvodce kliknete na Importovat do systémového úložiště. Máte-li certifikát v nějakém jiném formátu, je nutné nejprve provést převod na jiný formát.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *