Jak prodat doménu

Tipy a postupy co dělat, když chcete prodat .cz doménu.

Vytvořte na doméně parkování a přidejte info o prodeji

První věcí, kterou byste měli zkusit provést, pokud máte v držení nějakou doménu, kterou byste rádi nabídli k prodeji, je dát informaci o tom, že je na prodej na ní. Protože samotná doména bez hostingu tuto možnost nemá a zájemce by ve chvíli, kdy by zjistil, že daná doména je obsazená a neběží na ní žádný web, musel hledat informace o vás jako o vlastníkovi pomocí who is, nabízí se v zásadě dvě možnosti:

  • Zaparkovat ji. Co je parkování? Funguje následovně: nastavíte nameservery domény tak, aby směřovaly k firmě provozující parking a pak v administraci parkingu nastavíte, aby se  stránce vytvořila parkovací stránka (jednoduchý web plný placených odkazů a bannerů, které mohou návštěvníky, kteří se na ní dostanou a nechtějí ji koupit často dostatečně uspokojit a tím, že na ně přejdou vám mohou vygenerovat příjem z vlastnictví této domény). Součástí této parkovací stránky může být i domena-penizeoddíl s informací o tom, že je doména na prodej a kontaktní formulář.
    Parkování provozují například: Sworp.com, Name.comParkingcrew.com
  • Vytvořit na doméně mikrostránku. Řada registrátorů domén nabízí možnost vytvořit jednoduchý statický web na doméně zdarma, takže vám v řadě případů nestoupnou nijak nároky na provoz; další možností je přesměrovat nameservery domény na sdílený hosting nebo virtuální server, kde máte v provozu více webů a rozložené náklady na jeho provoz. Obsahem tohoto webu by měla být především informace o tom, že je doména na prodej a nějaké kontaktní údaje na vás, případně kontaktní formulář. Na této úrovni to má cenu řešit zpravidla tehdy, pokud si chcete udělat nějaké vlastní parkovací řešení a disponujete větším balíkem domén.

Nabídněte doménu k prodeji

Protože zájemců až na nějaké speciální kousky většinou nechodí desítky týdně, ale spíš se jedná o ojedinělé poptávky čas od času, můžete stimulovat poptávku dále tím, že dáte vědět o tom, že je vaše doména na prodej ještě na další weby, kam chodí lidé, kteří chtějí udělat nový internetový projekt a mohli by mít o váš kousek zájem.

Prvním typem těchto stránek jsou diskuzní fóra. Z nich můžete zkusit například následující:

Kromě nich existují i specializované weby zaměřující se na zprostředování prodeje domén. Podle podmínek webu je zalistování vaší domény do nabídky někdy zdarma, jindy  za provizi  prodeje nebo za poplatek.

Proaktivní nabídky

Samozřejmě tímto není výčet možností zdaleka definitivní. Můžete nabízet doménu přes PPC inzerci, zkusit telemarketing zaměřený na subjekty u nichž předpokládáte zájem, zkusit offline inzerci přes letáky nebo billboardy… Spektrum toho, co všechno se dá dělat v tomto směru je poměrně široké a záleží samozřejmě také na oboru a požadované ceně za konkrétní kousek.

 

Komentáře k článku. Přidejte i váš!

  1. Dobrý den, prodávám svůj projekt Ontara Finance. (B2B poradenství) Pokud máte někdo zájem, více se dozvíte na webové stránce Ontara Finance (tečka) cz v sekci Blog. Děkuji.

  2. Nabídka již neplatí. Komentář je možné smazat. Děkuji.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *