Hlasová schránka v iPhone

Hlasová schránka může být užitečným pomocníkem. K čemu je dobrá, kdy se naopak vyplatí ji vypnout a jak se to dělá?

Co je hlasová schránka

Hlasová schránka slouží k tomu, aby vám volající mohl zanechat vzkaz v okamžiku, kdy nejste dostupní. To znamená, že jste mimo dosah signálu, máte vypnutý telefon, případně hovor přijmout nemůžete, ale také třeba zrovna nechcete. Na volbě volajícího zůstává, jestli vám nějakou zprávu zanechá.

Plní tedy v podstatě funkci záznamníku. Můžete si do ní stejně tak nastavit pozdrav nebo uvítací melodii. Dá se využívat i tehdy, když se nacházíte v zahraničí. Její provoz je zdarma, nemusíte platit za její nastavení a ani není zatížena žádným poplatkem za používání. To platí shodně u všech operátorů. Obdobně všichni vyžadují pro přístup z jiného než vlastního čísla heslo, přičemž zapomenuté heslo je samozřejmě možné obnovit. Jinak se však přístup k této službě a její vlastnosti napříč třemi nejdůležitějšími operátory liší.

Vodafone

Pakliže si koupíte novou SIM kartu od Vodafonu, hlasová schránka na ni automaticky aktivní nebude. Aktivaci tedy musíte provést ručně. A to zavoláním kódu *98, což je bezplatné. Dále je nutné nastavit přesměrování v menu vašeho zařízení, postup je u každého výrobce mírně odlišný. Zadat musíte číslo +420 608 98 98 98.

Vyzvednout si svoji zprávu můžete jednak prostřednictvím vlastního čísla. To vyžaduje zavolání na číslo +420 608 98 98 98 nebo vytočení kódu *98 a jeho potvrzení jako hovor. Hovory jsou zdarma. Z jiného čísla se pak do hlasové schránky dostanete zavoláním na +420 98 98 99. Hovor bude v tomto případě zpoplatněn jako volání v rámci sítě Vodafone dle vašeho tarifu.

hlasová schránka v iPhone

Že na vás čeká zpráva v hlasové schránce, o tom vás operátor informuje zasláním SMS. Zpráva je taktéž zdarma a je v ní uvedeno jméno volajícího, datum hovoru a jeho čas.

Limit pro počet vzkazů je 99. Dosud nevyzvednutý vzkaz ve schránce zůstane po dobu 15 dnů, již přehraná zpráva se smaže po 15 dnech.

O2

O2 aktivuje hlasovou schránku pouze těm, kteří si nově zařídí paušál. V případě, že si koupíte předplacenou kartu, o schránku se musíte přihlásit sami. Učiníte tak přes aplikaci Moje O2 nebo si zavoláte na operátora. V obou případech se ještě samozřejmě vyžaduje nastavení hlasové schránky přímo v telefonu.

Majitelé předplacených karet mohou mít ve schránce najednou 15 zpráv, ti, kteří mají u O2 paušál mají možnost využít kapacitu až 30 zpráv. Ke smazání nevyzvednutých vzkazů dochází po 10 dnech, přehrané vzkazy zůstávají ve schránce ještě 5 dnů.

Upozornění na záznam v hlasové schránce lze nastavit formou SMS nebo e-mailem. Do hlasové schránky se dovoláte kódem *99 nebo telefonním číslem +420 602 999 999 či volbou +420 966 XXX XXX XXX, přičemž za XXX XXX XXX dosadíte číslo majitele schránky v národním formátu. Z jiného mobilního telefonu v síti operátora O2 nebo z pevné linky zadávejte kód *98. Pro přístup do hlasové schránky z jiného telefonu s tónovou volbou či ze zahraničí pak je potřeba použít číslo +420 602 989 898.

Hovor nebude přesměrován do hlasové schránky v okamžiku, kdy již s někým hovoříte. Volající v takovém případě uslyší pouze obsazovací tón. Obdobně nedojde k přesměrování, jestliže přijetí hovoru záměrně odmítnete.

T-Mobile

Tarifním zákazníkům umožňuje T-Mobile nechat si schránkou zaznamenávat a přeposílat rovněž faxy. Dále funguje i jako upozornění na hovor zmeškaný, tedy v případě, že vám někdo volal, ale vzkaz nenechal žádný. Vám v takovém případě dorazí SMS, v níž bude uveden čas hovoru. Proto se hlasová schránka nedá aktivovat současně se službami MMS kurýr a Registr zmeškaných hovorů, které jsou určeny k podobnému účelu. Když se vám druhá osoba dovolá do schránky, ale nenechá vzkaz, operátor vám i tak pošle zprávu. Služba se aktivuje přihlášením do aplikace Můj T-Mobile, případně volejte na číslo 3311, kde vás nastavením provede hlasový průvodce.

Operátor upozornění na novou zprávu ve schránce zajišťuje standardně přes SMS, dále je možné nechat si posílat informaci na e-mail, případně vám operátor i zavolá. Číslo do schránky je stejné jako vaše číslo telefonu. Do hlasové schránky se dá dovolat i z jakéhokoli jiného telefonního čísla, což je využitelné třeba v případě, že si mobil zapomenete. Pak ale potřebujete z bezpečnostních důvodů heslo. To jsou poslední 4 čísla z vaší SIM karty. Vyčtete je buď přímo na samotné kartě nebo na tzv. průvodním listu, který byste se SIM měli dostat.

Upozornění na nově uložené zprávy v hlasové schránce jsou zdarma. Volání do hlasové schránky je zpoplatněno následovně: U tarifních zákazníků 1,21 Kč/min., majitelé předplacené karty platí 2,32 Kč/min.

Pozor, na rozdíl od O2 se hovor do hlasové schránky v T-Mobile přesměruje i v okamžiku, kdy se vám někdo pokouší volat a vy už s někým hovoříte.

Jak se hlasová schránka nastavuje na iPhone

Aktivování hlasové schránky je potřeba provést i v telefonu. Musíte k tomu nastavit svou příchozí poštu přes vašeho poskytovatele služeb. Následně je nutné provést konfiguraci Visual Voicemail.

Jak postupovat?

  • Otevřete aplikaci Telefon.
  • Klepněte na volbu Hlasová schránka nacházející se v pravém dolním rohu.
  • Tato volba vás přesměruje do Nabídky hlasová schránka nebo do služby automatické hlasové schránky.
  • Následujte další pokyny, mohou se lišit v závislosti na tom, kterého operátora využíváte.
  • Měli byste se dostat až k v volbě Nastav nyní a zahájit nastavení schránky.
  • Zadejte si vlastní heslo a potvrďte jej. Jeho délka se liší v závislosti na poskytovateli.
  • Pod volbou Upravit si můžete nahrát vlastní pozdrav.

Proč hlasovou schránku nemít

Hlavní nevýhodou je fakt, že volání do hlasové schránky je zpoplatněno. Pakliže se vám tak někdo pokouší dovolat, ale nezastihne vás na příjmu, díky hlasové schránce mu bude naúčtována započatá minuta hovoru. Nevýhodné je to tak především pro majitele předplacené karty. Proto v dobách, kdy ještě nebyly tak masově rozšířené neomezené tarify, přikročila řada vlastníků mobilního telefonu ke zrušení schránky.

Jak hlasovou schránku snadno zrušit

O2

Paušálním zákazníkům stačí vytočit kód ##002#. Majitelé předplacených karet se musejí obrátit na Centrum péče o zákazníky prostřednictvím telefonního čísla 800 02 02 02 nebo navolením kódu *11. Deaktivaci schránky je možné provést i v aplikaci Moje O2.

Schránka se zruší také sama, a to po 7 dnech od vyčerpání kreditu. S dalším dobitím se však automaticky aktivuje, ale bez původního nastavení, které je tak potřeba provést znova. Jestliže si schránku sami zrušíte, obnovit ji můžete nejdříve po 7 dnech.

Vodafone

U tohoto operátora to funguje obdobně jako u O2, k deaktivaci schránky potřebujete pouze kód ##002#. U vybraných typů mobilních telefonů bude navíc ještě potřeba ručně zrušit přesměrování v menu přístroje. Vypnutí schránky je možné stejně tak provést i v online aplikaci Můj Vodafone.

Schránka se může zrušit stejně tak automaticky, a to za předpokladu, že ji nepoužijete 90 nebo více dnů. Nechcete-li ji využívat, stačí si tak vypnout přesměrování a po uplynutí 90 dnů dojde k jejímu automatickému zrušení.

T-Mobile

Pro zrušení schránky, ke kterému se rozhodnete vy, se opět musíte přihlásit do aplikace Můj T-Mobile. Dále lze využít hlasového průvodce na telefonním čísle 3311. Lhůta pro automatické zrušení schránky činí 3 až 6 měsíců, operátor uvádí různé informace, přičemž zároveň připouští pouze, že schránka „může být zrušena“, tedy nikoli, že s jistotou zrušena skutečně bude.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.