Jak napsat žádost

Žádost je úřední dopis, jenž sepisuje žadatel, který se prostřednictvím této písemnosti obrací na nějakou instituci nebo osobu, kterou o něco žádá. Předmětem žádosti je nějaká prosba nebo požadavek. Může mít formu žádosti o zaměstnání, o půjčku, o vystavení nějaké listiny, o vystavení sociálního příspěvku, rozvodu, nebo například žádost o přijetí ke studiu.

žádost

Adresát

Zpravidla v levé horní části uveďte adresáta (firma, osoba, adresa, číslo popisné, poštovní směrovací číslo, město).

Věc

Pod adresáta uveďte věc, takzvaný předmět žádosti – vystihuje heslovitě, oč žádáte. Vhodné je věc zvýraznit tučným písmem.

Text žádosti

Samotný text žádosti má skladbu dle toho, oč žadatel žádá. V textu žádosti uveďte konkrétní žádost spolu s odůvodnění, proč o danou věc žádáte. Začněte oslovením osoby nebo skupiny osob, které je žádost adresována. Celý obsah žádost čleňte do odstavců. V závěru je vhodné poděkovat za kladné vyřízení žádosti. Pod poděkování následuje pozdrav (nejčastěji „S pozdravem“) a váš čitelný podpis, ideálně i s kontaktními údaji (telefon, poštovní adresa, e-mailová adresa…), dále datum a místo sepsání žádosti.

Přílohy

Pokud k žádosti přikládáte nějaké dokumenty, zmiňte je pár řádků pod podpisem. Stačí uvést „Příloha:“ a pod ní vypsat názvy přiložených dokumentů, nebo rovnou jen názvy přiložených dokumentů tučným písmem, každý na samostatnou řádku.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *