Jak udělat rejstřík ve Wordu

Jak udělat rejstřík ve Wordu

Potřebujete vytvořit rejstřík v dokumentu ve Wordu? Poradíme vám, jak postupovat krok za krokem. Je to velmi snadné!

Jak udělat rejstřík ve Wordu

Některé dokumenty, jako například diplomová či odborná práce, přímo vyžadují vytvoření rejstříku. Ten usnadní čtenáři samotnou orientaci v dokumentu. Rejstřík je určitým způsobem vlastně obsah. Nalezneme jej také například v knihách či jiných závěrečných dokumentech nebo delších publikacích.

K čemu rejstřík slouží?

Rejstřík zpřehlední text a usnadní čtenáři orientaci v něm. Shrne jednotlivé kapitoly, nejdůležitější pojmy či odborné termíny. Také jej lze doplnit čísly stran. Díky tomu v něm jednoduše naleznete to, co potřebujete. Pak již stačí pouze nalistovat vybranou stránku.

Rejstřík je funkce Microsoft Office Word, který je součástí kancelářského balíku Microsoft Office. Lze jej vytvářet ručně nebo automaticky.

Jak ručně vytvořit rejstřík?

Nejprve si prolistujte celý dokument a vyberte části, které chcete v rejstříku uvést.

V našem dokumentu nejprve označíme nadpis (Co je to Microsoft Office Word), vybereme záložku Reference a následně Označit položku. Zobrazí se nám tabulka, ve které můžeme provádět další nastavení. V hlavní položce se nám ukazuje námi označený výraz.

Jak udělat rejstřík ve Wordu

Přidat můžete také vnořenou položku, kterou využijete u výrazů, jenž zmiňujete vícekrát v různých souvislostech.

V další části Možnosti můžete přidat Křížový odkaz, zvolit Aktuální stránku, na které se výraz nachází nebo vybrat Rozsah stránek, pro které je výraz určen. Číslování si zobrazíme kurzívou. V poslední části můžete vybrat Označit nebo Označit vše. Volba Označit vše označí v dokumentu všechny výskyty tohoto výrazu v našem dokumentu.

V našem dokumentu zvolíme tedy Označit.

Jak udělat rejstřík

Nyní se nám v textu zobrazí netisknutelné znaky, díky kterým si můžeme zkontrolovat označení položek v rejstříku. Smažete-li toto označení, vymažete tak výraz i z rejstříku.

Dále jsme označili nadpis “Grafy a Microsoft Office Word”. Ponechali jsme stejné nastavení, jako u předchozího nadpisu.

Jak udělat rejstřík

Následně jsme označili “Postup vytvoření grafu ve Wordu” a přidali vnořenou položku Graf.

V dokumentu dále vybereme místo, kam chceme rejstřík přidat. Opět zvolíme záložku Reference a Vložit rejstřík.

Zobrazí se nám tabulka, na které zvolíme Zarovnat čísla stránek doprava, Vodící znak vybereme tečky a ponecháme Formát podle šablony. Rejstřík zvolíme pouze v jednom sloupci. Dále potvrdíme tlačítkem OK.

Jak udělat rejstřík

V kartě domů poté skryjeme netisknutelné znaky a upravíme velikost textu.

Jak udělat rejstřík

Chcete-li do rejstříku přidat další položku, jednoduše ji v dokumentu označíte. Na kartě Reference zvolíte Aktualizovat rejstřík.

1 komentář k Jak udělat rejstřík ve Wordu

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *