Jak zvládnout stěhování

Jak zvládnout stěhování

Říká se, že člověk by raději vyhořel, než aby se stěhoval. Tato činnost totiž s sebou nese hromadu investovaného času, ztracených nervů, a nakonec také utracených peněz za převoz potřebného nábytku a dalšího zařízení. Někdy je ale stěhování nevyhnutelné, proto se člověku hodí tipy, jak zvládnout stěhování snadno a bez stresu.

Se stěhovací firmou to jde lépe

Lidé mají tendenci dělat všechno sami. Říkají si, že všechno hravě zvládnou, že nepotřebují přijmout žádnou pomocnou ruku. Jenom by to udělali jinak, než chci, říkají si. Jenže při stěhování nejde o dekorování, je to jenom o sbalení a převozu věcí. Proto zkousněte své ego a povolejte do akce stěhovací firmu.

Možná si říkáte, že stěhování bude kvůli firmě daleko dražší. Když si však sečtete ztracené nervy, všechen investovaný čas, a nakonec také dopravu (autem byste se pro věci vraceli alespoň pětkrát), profesionálové se nyní nejeví jako zbytečná investice, že?

Jejich hlavním benefitem je, že vědí, po čem nejdřív sáhnout či jak efektivně při stěhování pokračovat, aby z přesunu do nového bydlení byla pouze hodinová, nikoliv několikadenní záležitost. Navíc mají pojištění škody, kdyby náhodou došlo při převozu věcí k úhoně některé z nich. Mnohé společnosti fungují i během státních svátků nebo pomohou i během víkendu čili se nemusíte nutně uvolňovat z práce.

Časový harmonogram jako klíč k úspěšnému a rychlému stěhování

Ať už se rozhodnete jít cestou spolupráce s profesionály nebo se do toho chcete pustit sami, vždycky mějte časový harmonogram, kterého se řiďte. Pokud budete mít všechno dopředu naplánováno, vyhnete se situaci, ve které nebudete vědět, jak dál pokračovat.

Kromě sbalení všechno potřebného si na seznam úkolů napište i nutnost odepsat veškeré energie, informovat na úřadech o přesunu bydlení, také nezapomeňte poznamenat, že jednoho dne musíte předat klíče majitelům bytové jednotky, ve které jste poslední měsíce žili v pronájmu.

Rozhodně vše nenechávejte na poslední chvíli a nenechte se pohltit hromadou věcí, jež na vás začne padat. Časový harmonogram vám dává možnost vyznat se v nepořádku kolem a díky němu si zachováte klidnou hlavu prakticky ve všech situacích.

Nepotřebné věci s sebou neberte

Člověk si ani neuvědomuje, kolik zbytečností se mu válí doma a s nimiž se nemůže běžně rozloučit. Obrazy na plátně s fotkami jsou cenné, ale některé druhy dekorace, které jste dlouhé roky nevytáhli z šuplíků, s sebou brát nemusíte.

Každý člověk by měl při stěhování udělat jakousi čistku svého majetku. Pokud se předem zbavíte nechtěných, starých a nepotřebných věcí, ušetříte si tím později nejen čas a stres, ale nakonec i peníze. Profesionálové nebudou muset převážet takové kvantum věcí a rázem jim stěhování zabere daleko méně času.

S balením začněte včas

Už bylo zmíněno, že klíčem k úspěšnému a rychlému stěhování je, když začnete včas a nenecháte to na poslední chvíli. To platí zejména u balení, s čímž začněte co nejdříve. Matrace, spodní prádlo a nějaké základní nádobí se vhodí do krabic či zastrečuje až naposled, ovšem sezónní oblečení, knihy nebo videohry se balit pomalu mohou.

Obecně platí, že balení startuje v místnostech, kde zařízení používáme nejméně. Krabice pak ponecháváme na místech, kde nám nebudou překážet nebo v pokojích, kam zas tolik nechodíme.

Už při házení věcí do krabic však nezapomeňte na jedno, a sice na jejich popsání. Tato drobnost vám ušetří hromadu času při následném vybalování. Buďto si lze na krabice napsat přesně to, co se v nich nachází, nebo si je popište pouze písmeny A, B, C. Zatímco “áčkové” krabice jsou s nejdůležitějšími věcmi, jež budete potřebovat vybalit jako první (hygienické potřeby, spodní prádlo, polštáře s peřinami), B jsou méně důležité drobnosti. A pod písmenem C se nachází takový majetek, jehož vybalení není důležité (zmiňované sezónní oblečení nebo knížky či bytové doplňky).

Rate this post

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *