Tréninkové lavice se dělí na několik typů. Znáte je?

Tréninkové lavice se dělí na několik typů. Znáte je?

Každý, kdo se rozhodl pro cvičení doma, má jistě vlastní důvody. Ať už jde o soukromí a pohodlí, snahu vyhnout se drahým permanentkám ve fitness centrech nebo možnost zacvičit si doslova kdykoliv. Posilovací lavice jsou jedním z náčiní, které by nemělo chybět v žádné domácí posilovně.

Jak si vybrat správný typ posilovací lavice?

Možná vás překvapí, že obchody nabízejí hned několik různých modelů posilovacích lavic. Každá je určena pro trochu odlišný typ posilování a zajistí vám tedy trochu jiné výsledky cvičení. Proto je třeba si před pořízením posilovací lavice rozmyslet, jaká konkrétní očekávání od cvičení máte. Pokud si ovšem nepořídíte multifunkční lavici, na které lze efektivně pracovat hned na několika svalových zónách.

Dalším kritériem pro úspěšný výběr posilovací lavice je její zpracování. Nakupujte vždy u ověřených prodejců sportovních potřeb. Vzhledem k tomu, že na posilovací lavici budete zvedat desítky kilogramů, je bytelná konstrukce z nejkvalitnějších materiálů naprostou nutností.

Stejně je tomu i u bezpečnostních prvků, jako jsou ochranné gripy, protiskluzové podložky či expandéry z odolných materiálů. Dodržujte také doporučenou maximální nosnost stroje.

Sníte o širokém hrudníku s vyrýsovanými svaly? Pořiďte si bench press lavici

Bench press lavice je hned po multifunkčním modelu tou vůbec nejoblíbenější. Proto ji najdeme ve většině domácích posiloven. Také po tomto modelu pokukujete? Kvalitní bench press lavice za skvělé ceny naleznete třeba v tomto oblíbeném e-shopu https://hop-sport.cz/posilovaci-lavice/.

Silový trénink v leže, kdy nad hlavu zvedáte desítky kilogramů, je jedním z těch nejúčinnějších pro parádní bicepsy, ramena, ale zejména prsní svalstvo a hrudník.

I v tomto případě je bezpečnost při tréninku mimořádně důležitá. Na stabilní konstrukci tvořenou ze silných plechů a oceli se ale můžete stoprocentně spolehnout. A to i v případě, že máte na obouruční čince pořádně naloženo. Kromě několika nastavitelných poloh stojanů a opory pro vaše bedra výrobci nezapomínají ani na nutnost pohodlí. Proto se u těch skutečně kvalitních tréninkových lavic setkáváme s vícevrstvými opěradly a sedadly a samozřejmě s vysoce funkčním čalouněním.

Zdravá a zpevněná záda snadno vybudujete s hyperextenční lavicí

Dalším oblíbeným typem posilovací lavice je hyperextenční. Ta se někdy označuje i jako římská. Při tréninku v lehce zkosené poloze zaklesnete nohy do speciálních polstrovaných blokád a intenzivně posilujete zejména široký zádový sval a hýždě. Opěrky i blokády na nohy mají hned několik nastavitelných poloh. Na římské lavici si tak u vás doma zacvičí pohodlně a efektivně všichni, ať už jsou vysocí a mohutní, nebo střízlíci menšího vzrůstu.

I tento model je obvykle díky možnosti rozložení skladný. Lavici tak klidně můžete mít třeba zasunutou pod postelí nebo v šatně, aby nepřekážela, a složit ji jen na cvičení. Vyberte si model, jehož součástí jsou rovnou i expandéry. S nimi totiž můžete cvičení vhodně obohatit. Jsou také ideálním způsobem, jak se rozcvičit před samotným silovým tréninkem.

Zdroj obrázku: Maxx-Studio / Shutterstock.com

Rate this post

1 komentář k Tréninkové lavice se dělí na několik typů. Znáte je?

  1. Jako já jsem docela rád, že se na nějaký heavy lifting necítím. Když vidím, kolik ty lavice stojí, tak by mě to asi bavilo o dost méně. Já jsem spíš na gymnastiku a celkově plynulejší pohyb. Takže jsem si tady koupila podložku na jógu a zaměřuji se hlavně na cvičení jógy. Hlavně mě to taky hodně uklidňuje, což je v této době o to víc důležitější. 😉

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.