Vzorec pro úspěšnou reklamu

Zaměříme se na to, jak úspěšně propagovat a vytvářet nové projekty dle rad a myšlenek Setha Godina.

Seth Godin je celosvětově známý a uznávaný na  marketing, produktivity a efektivitu. Jeho metoda je vystavěna až nečekaně prostě a vzorec, kterým ji vysvětluje je skutečně jednoduchý, a co především – jednoduše pochopitelný. Tak schválně, zkuste si nyní odhadnout sami, čím se vyznačuje z hlediska marketingu moderní člověk?

  1. Máme málo času (Známý stále opakovaný fakt, že žijeme v hektické době, kde všichni stále spěcháme a máme málo času se na chvíli zastavit a vnímat obyčejné krásy světa.)
  2. Máme hodně možností (Představte si situaci, kdy jste v supermarketu a chcete si koupit sušenku.)

Samozřejmě, znát jen tyhle dvě věci vám asi moc nepomůže, takže se podívejme na to, jak s těmito tezemi naložit.

Vrátíme se k situaci v supermarketu. Koupíte si nějakou tyčinku z důvodu, že jste na ni někde viděli reklamu? Pravděpodobně ne! Pravdou je, že reklama a každá informace, kterou vstřebáme, se uloží do našeho mozku, takže si často souvislost s reklamou a nákupem ani neuvědomíme. Ovšem za den můžeme vstřebat desítky rozdílných reklam (informací), které jsou mezi sebou logicky i v rozporu (každá tyčinka prostě nemůže být nejlepší), takže váš mozek pak vlastně ani neví, jak s informacemi naložit.


Asi si říkáte, že jsou to opět zajímavé informace, ale že reklamu vám to stále ještě vytvořit nepomůže. Co je tedy řešením? Jde o to, vytvořit něco, co možná bude vypadat dost šíleně, ale co bude velice originální a nezvyklé. Například modrá kráva, že to zní šíleně? Ano, ale fialová Milka už svůj úspěch slaví.

Kristýna Jahnová

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *