Jak inzerovat na Sklik.cz

Návod, jak vytvořit a nastavit reklamní kampaň na Seznamu pomocí inzertní sítě Sklik.

Jak funguje Sklik

Reklamy zadané pomocí rozhraní pro inzerenty na Sklik.cz jsou v současnosti tvořeny textovými odkazy a bannery. Ty se pak zobrazují při vyhledávání na Seznam.cz na mobilním Seznamu (m.seznam.cz) a dále na partnerských webech (jako Novinky.cz, Super.cz, Sbazar.cz, weby Internet Info jako lupa.cz a řada dalších). Tato reklama je zadávána a zobrazována na základě shody se zadanými klíčovými slovy (viz dále). Reklama je zpoplatněna formou platby za proklik – pokaždé, když někdo klikne na vaši reklamu, je vám odečten nabitý kredit (tento princip se také někdy označuje jako PPC = pay per click). Kredit se dobíjí přes Seznam Peněženku – buď převodem na účet, platební kartou a nebo přes mPeníze (platební systém pro klienty mBank).

Základní pojmy

Při práci v ppc systémech typu Sklik byste měli znát rozdíl mezi třemi základními úrovněmi, na kterých se spravuje inzerce. Jedná se o:
  • Kampaně
  • Reklamní sestavy
  • Inzeráty (někdy též označovány jako reklamy)

Když to vezmeme v opačném pořadí: Inzerát je konkrétní reklama. Například.:

Značové řetízky
Doprava zdarma
expedice do 24 hodin.
www.retez24.cz 

Reklamní sestava je skupina inzerátů, cílící na stejná klíčová slova. Například: vybereme klíčová slova řetízky, doprava zdarma, expedice 24 a vymyslíme 3 inzeráty, které budou rotovat při jejich zobrazování a pojmenujeme tuto reklamní sestavu “řetízky”.

Kampaň je pak sestavou reklamních sestav. V tomto případě můžeme tedy mít různé reklamní sestavy jako “řetízky,” “prstýnky,” “náušnice” a celou kampaň pojmenovat třeba Šperky.

Založení kampaně

Tvorbu reklamy na Skliku zahájíme kliknutím na tlačítku Vytvořit novou kampaň

(viz obrázek). Této kampani nastavíme denní rozpočet (tj. kolik se může maximálně vyčerpat peněz na její běh). Souběžně pojmenujeme novou reklamní sestavu a nastavíme jí výchozí cenu za proklik (tj. kolik jsme maximálně ochotni zaplatit za kliknutí na reklamu).

Drouhým krokem (vyobrazeným ale na stejné stránce, takže nemusíte stále nikam klikat) je vytvoření prvního inzerátu. Inzerát se nezadává jakou souvislý text, ale po jednotlivých řádcích – každý z nich má dán maximální počet znaků, které se nesmí překročit. Při tvorbě inzerátu myslete na to, jak se odlišit od ostatních inzerátů a přitom sdělit vše zásadní a ještě motivovat ke kliknutí. Inspirujte se u jiných kampaní a nebojte se experimentovat a nechat souběžně běžet více variant inzerátu, aby se pak postupně vyfiltrovaly ty nejlepší.

Pro zadání webové adresy(URL) jsou k dispozici dva řádky: adresa viditelné stránky a adresa cílové stránky. Nemusí se jednat o totožný údaj – například, v reklamních kampaních od Heureky je vždy jako viditelná adresa uvedena www.heureka.cz, ale ve skutečnosti se cílová adresa mění podle aktuálního inzerátu – například na pocitace.heureka.cz.

Důležitým krokem je při tvorbě inzerátu zadání klíčových slov, při jejichž zadání se má inzerát zobrazovat. Nejjednodušeji je získáte tak, že zadáte produkt, na který je inzerát vytvořen, do nástroje pro návrh klíčových slov a pak jen odklikáte, která chcete použít. V přehledu klíčových slov je vidět i průměrná cena za kliknutí na tato slova – vybírejte ta, která se vejdou do maximální ceny za kliknutí, kterou jste ochotni platit.

Další nástroje

Prostředí pro zadavatele reklamy v systému Sklik kromě přímého zadávání reklam nabízí ještě několik dalších užitečných nástrojů. Prvním z nich je možnost importu a exportu kampaní – tento import a export je realizován pomocí CSV souborů, které si vygenerujete a pak je můžete využít například k tomu, že hotovou kampaň z Skliku využijete rovnou k vytvoření kampaně i na Adwords.

Dalším užitečným nástrojem je samostatný nástroj pro návrh klíčových slov, totožný s nástrojem,  zobrazujícím se při vytváření kampaní – lze ho využít k rozšiřování stávajících kampaní nebo orientačním údajům o hledanosti jednotlivých výrazů.

Posledním nástrojem je pak utilita pro sledování konverzí. Funguje tak, že zadáte hodnotu splnění cíle a vygenerujete si kód, který pak vložíte do stránky, která se zobrazuje při realizaci prodeje. Například: při prodeji 1 ks mýdla máme zisk 50 Kč, vložíme tedy hodnotu cíle 50 Kč. Když v našem eshopu dokončí zákazník objednávku, zobrazí se mu stránka www.mydloshopik.cz/potvrzeni – na tuto stránku tedy vložíme vygenerovaný kód. V přehledu kampaní a reklamních sestav pak můžeme přímo sledovat,  která reklama nám vydělává nejvíce.

Komentáře k článku. Přidejte i váš!

  1. Dobrý den , chtěla bych se zeptat kde mám vytvořit banner ,abych ho mohla vložit na Sklik ? Stáhla jsem si program Flash banner maker a v tom ,když banner vytvořím nejde mi vložit na Sklik ,protože to jde použít jen při zadání HTML kodu a na Sklliku to chce soubor přímo z pc .Jak tedy mám banner vložit na Sklik ? Děkuji za pomoc

  2. Do Skliku nelze vkládat animace vytvořené ve flashi, jsou podporovány pouze obrázky JPEG, JPG, PNG a GIF, takže jediný animovaný formát, který je podporován, je ten GIF

    Martin Sova | http://www.sova.biz

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *