Jak získat návštěvnost pro váš projekt

V době  rozvoje internetu a FaceBooku je moderní sdělovat okolí i neznámým lidem své názory, postoje, příběhy a vědomosti online. Webových stránek a blogů  pak přibývá jako hub po dešti, každý touží mít něco svého, kde se bude moci svobodně vyjadřovat. Nejeden člověk se díky internetu stal také slavným.

Což je na jednu stranu hezké, ale na druhou stranu ať váš projekt bude sebelepší a články sebekvalitnější, dostanete se pravděpodobně do bodu, kdy už všechny známé obejdete a nějak už dále návštěvnost růst nebude chtít – ano přichází okamžik počátku boje s návštěvností. Nebojte se a vydržte! Pokud je váš projekt dobrý, je obvykle jen otázkou času, než se mu podaří přehoupnout se přes těžké začátky. A právě o tom, jak to udělat, je tento článek.

Základní věcí je váš projekt co možná nejvíce rozšířit, udělat mu reklamu, aby ho co nejvíce lidí znalo, když se jim pak bude líbit, určitě ho ukážou zase svým známým, ty zase jejich známým atd. Základní věcí tedy je, poslat odkaz s nějakým povídáním svým známým na email, FB, Skype, Icq atd… Můžete je i poprosit, aby vám sdělili svůj názor a poslali ,,reklamu” dál.

I na svůj web můžete do nějaké kategorie hodit prosbu o další šíření pomocí bannerů, ten má na svých stránkách dnes velké množství lidí, ale tato cesta se mi zdá poměrně málo produktivní, doba je rychlá a málo kdo bude jen tak někam dávat váš banner jen proto, že se mu web líbí, navíc většina lidí to ani neumí.

Lepší je pak najít web s blízkým zaměřením, nebo web vašeho kamaráda a poprosit o vyměnění reklamy, on na web umístí reklamu na vás, vy na něj. Pokud je web slušně navštěvovaný, jedná se o jednu z nejlepších cest.

Pokud jste takový web nenašli, můžete si zaplatit reklamu na libovolném hojně navštěvovaném webu. Sice budete měsíčně muset vydat určitý poplatek, opět podle navštěvovanosti, ale pokud má projekt budoucnost, může se vám to po rozjezdu několikanásobně vrátit stejnou cestou – tedy prodejem reklamy.

A v neposlední řadě  nezapomeňte opomenout dát váš projekt do webových vyhledávačů. Tam můžete i mimo jiné sledovat růst, podle rozvoje webu, například čím více článků vám vyjde, tím více se posunete v žebříčku nahoru, vliv mají samozřejmě i další faktory.  Nicméně, většinou přidávat web nikam potřeba není, například weby na adrese .com google prochází automaticky, a nebo stačí když na vás někdo odkáže, pak si už roboti vyhledávačů k vám cestu najdou sami.

Seznam: http://search.seznam.cz/pridej-stranku
Google: http://www.google.com/addurl/?continue=/addurl
Bing: http://www.bing.com/webmaster/SubmitSitePage.aspx
Jyxo: http://jyxo.vybereme.cz/d/submit (dnes již jen minoritní podíl, využívá ho například 1188.cz)
Na přibližně 21 mezinárodních serverů, dle vlastní volby (můžete klidně všechny): http://odkaz.pridat.eu/

Kristýna Jahnová

Komentáře k článku. Přidejte i váš!

  1. Napsáno trochu víc obecně, ale opakování je matka moudrosti 😉 Souhlasím s dobrým nápadem diskutovat na webech se stejným nebo podobným tématem…

  2. Ahoj, jen bych chtěl upozornit, že linky nefungují.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *