Jak vytvořit newsletter

Elektronický zpravodaj nazývaný anglickým slovíčkem newsletter chodí do e-mailové schránky jistě každému z nás. Jak si jde vytvořit svůj vlastní newsletter, co je za potřebí a jak přesně postupovat?

Newsletter představuje oznámení formou e-mailové zprávy, tedy typ emailového marketingu, kterými firma informuje potenciální zákazníky a spotřebitele o různých novinkách, akcích, slevách a událostech. Newsletter je rozesílán skrze speciální systém pro distribuci hromadných emailových zpráv.  Má podobu buď grafickou, nebo v HTML. Je důležité určit si frekvenci odesílání newsletteru – firmy svůj newsletter odesílají zpravidla jednou týdně, jednou měsíčně nebo častěji, záleží na okruhu služeb nebo zboží. Například slevové portály posílají své nabídky téměř každodenně. Naopak internetové elektro obchody, internetové obchody s hračkami, kosmetikou, doplňky pro domácnost, autodíly atd. jistě nabídku pošlou maximálně jednou týdně.

email newsletter

K čemu slouží?

Newsletter má za úkol především potenciálního spotřebitele zaujmout a přimět ho využít služeb, nebo nakoupit výrobky odesílatele. Účelem newsletteru je navýšení tržeb odesílatele, tedy firmy, která newsletter rozesílá svým potenciálním zákazníkům s nabídkou slev, výhodnějšího nákupu či využití služeb. Rovněž se newsletterem firma neustále připomíná a zvyšuje důvěryhodnost svých služeb, čímž přispívá k tomu, že ji má zákazník stále v podvědomí a v případě potřeby může její nabídky využít.

Jaké jsou výhody newsletteru

Oproti tištěným reklamním letákům nebo plakátům na vývěsních tabulích jsou newslettery skutečně zadarmo. K odeslání emailem nepotřebujete žádné finance. Pouze, pokud byste žádali o rozeslání nějakou firmu, která se touto činností zaobírá a má například několik stovek či tisíc adres, na které může newsletter odeslat. Tam už byste jistě nějaký úplatek hradit museli. Stejně jako jejich distribuce, i jejich tvorba není na finance nijak náročná – stačí šikovný člověk, který trochu rozumí počítačům, internetu a grafickým programům, a během několika desítek minut nebo hodit je newsletter na světě.

Obsah newsletteru

Sdělení v newsletteru by nemělo být přeplácané – naopak v jednoduchosti je krása. Sdělení piště stručně a výstižně, aby spotřebitel viděl, co nabízíte a čím je vaše nabídka výjimečná a oproti konkurenci jiná. Klidně zmiňte akční nabídku, extra slevu, nové zboží nebo novou rubriku. Vždy něco takového zákazníka zaujme. Velmi funguje i pozvánka na nějakou kulturní akci, nabídka volného pracovního místa nebo veřejná sbírka s jasným cílem. Samotný design newsletteru je rovněž důležitý – ať už výběr barev, volba písma, volba správných obrázků, oslovení, rozloučení aj. Vše má na potenciální zákazníky vliv. Na každého dělá dojem něco jiného – někdo ocení akční ceny, někdo písničku v newsletteru, někdo skvělou nabídku nových produktů atd. Nezapomeňte ani na videa a odkazy na vaše stránky nebo konkrétní produkty. Předmět samotného emailu hraje rovněž velice významnou roli, která může, ale nemusí, zákazníka oslovit.

Komu newsletter posílat?

Ze zákona je dáno, že newsletter mohou firmy posílat pouze těm osobám, které s jeho zasíláním souhlasí. Často je souhlas se zasíláním newsletteru součástí objednávek v internetových obchodech, nebo si jej můžete sami nastavit na webových stránkách dodavatele či prodejce. Pozor – každý email odesílaný firmou by měl být uveden jako obchodní sdělení. Nezapomeňte přiložit ani odkaz, prostřednictvím kterého si zákazník může zasílání newsletteru odhlásit.

Oslovení zákazníků

Ideální je oslovovat v newsletteru zákazníky zvlášť.

Jak newsletter poslat?

K odesílání vlastních newsletterů jsou nejlepší speciální programy, jak je již zmíněno výše, které jsou určeny přímo pro email marketing. Super je program CentralNews a další emailingové programy, kde si můžete naplánovat termíny odeslání i sledovat statistik nebo měnit seznamy zákazníků. Skvělými službami pro rozesílání newsletterů jsou i Smartemailing nebo MailChimp.

Na závěr

Sledujte čísla. Odhlásilo se z odběru newsletteru mnoho adresátů? Něco děláte špatně. Zkuste udělat další newsletter více zajímavý, poutavý a s lepší nabídkou, čímž si zajistíte, že se další potenciální zákazníci neodhlásí z odběru jako ti minulí. Sledujte rovněž, o kolik se při posílání newsletteru navýšil váš obrat, neboť i to je velmi důležité číslo!

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *