Český jazyk online

Pomůcky pro učení se češtiny pomocí internetových pomůcek online.

V dnešní době není potřeba po nocích sepisovat testy a vyhodnocovat je, ale stačí sáhnout na internet a zjistíte, že na něm naleznete poměrně slušné množství nejrůznějších materiálů, které se k učení dají použít. V tomto článku se podíváme na stránky použitelné k výuce českého jazyka.

Online testy

Tyto testy slouží k základnímu procvičování jazyka a zároveň po vyplnění i zobrazí výsledek týkající se úspěšnosti vykonaného testu. Ukázku takovéto stránky naleznete například na www.testpark.cz/testy/cesky-jazyk

Diktáty

Jako diktát se dá použít samozřejmě téměř jakýkoliv složitější text, nicméně v případě že hledáte určitou speciální oblast, jako jsou třeba vyjmenovaná slova nebo koncovky, i tady naleznete specializovaný web, a to sice na adrese diktaty.ewa.cz/diktold.

Online doučování

Na internetu se dá najít i několik systémů, které se seriózně zabývají  doučováním předmětů. To probíhá tak, že se žák zaregistruje, a pak postupně provádí na internetu krok za krokem jednotlivé lekce věnované určité problematice. Živého učitele v tomto případě zastupuje lektor přítomný přes chat. Takovéto služby najdete třeba tady www.ucenionline.com/jazyky/jazyky/cesky-jazyk a zde www.cestina.com.

Rate this post

37 komentářů k Český jazyk online

  1. Dobrý den,
    ve větě: Rychlé šípy běželi/y na pomoc… Čím se řídí koncovka – šípy nebo životností chlapců, kteří si tak říkali?
    Děkuji za odpověď

  2. Dobrý den
    ve větě- Jejich rysy ostře vyrážely vpřed pod čelní dutinou jejich hlavy byly malé a zašpičatělé. Kam správně čárku za slovo ve větě?
    Děkuji za odpověď.

  3. Viděl bych to asi takhle:
    Jejich rysy ostře vyrážely vpřed pod čelní dutinou, jejich hlavy byly malé a zašpičatělé. Každopádně ta věta je nějaká blbá 🙂

  4. Dobrý den,
    potřeboval bych poradit:
    zadání:vysvětlete významový rozdíl mezi následujícími dvěma souvětími:
    a)S touto domněnkou soulasí výhradně ti,kteří vystudovali astronomii.
    b)S touto domněnkou soulasí bezvýhradně ti,kteří vystudovali astronomii.

    děkuji za odpověď

  5. chybí tam h v souhlasí :D.. no a jinak asi něco o tom že to jsou fakt jenom oni co to vystudovali a), a za b) že to nemusí být jen oni

  6. Dobrý den , jak se píše gramaticky správně slovo bezdlužnost , nenašel jsem nikde ve slovníku tento pojem…? Děkuji za odpověď

  7. možná ve slovníku není ale píše se to přesně takhle, hm? 🙂

  8. Dobrý den proč je vetě : Neznámá událost, která se měla stát , jako by se tím,že si přečetl své jméno a datum narození přiblížila. Proč je jako by odděleno ? A jak by potom vypadala krátká věta s jakoby ?

    Děkuji za odpověď

  9. Když si člověk může říct jako kdyby, tak se píše jako by :- ) Takže ta věta s jakoby musí vypadat tak, abys se to říct nedalo

  10. Dobrý večer,
    nedávno jsem se pohádala se známým, jestli přes to „jede“ nebo „nejede“ vlak..
    Co je správně?
    Děkuji za odpověď. 🙂

  11. rozhodně „přes to nejede vlak“

  12. Píše se tácy nebo táci? A jméno Pavlica se skloňuje bez Pavlicy nebo bez Pavlici?
    Děkuji za odpověď

  13. podle pravidla.cz je to 7.pád tácy

  14. Je správně (?): Přišed domů, uvařiv si kávu, jsem si čta sedl, děti zpívajíce byly zvonily, přišly. Jde mi hlavně o druhou a třetí větu, ty ostatní jsem napsal jen kvůli souvislosti.

  15. Dobrý den, můj syn ze 4.třídy měl za domácí úkol vyplnit i/y. Já s tím nikdy neměla problém, ale význam tohoto slova neznám. Je to: Nezbývalo než vymýtit lísky a maliní a v-s-ci vysoký pýr blízko zídky. Nevím co to znamená abych mohla usoudit jaká tam budou i/y, í/ý.

    Děkuju moc za odpověď. Nashle.

  16. Tam by mělo možná být slovo visící, jinak fakt nevím

  17. Dobrý den,můj manžel tvrdí,že on se v letech 1958-1967 ve škole neučil mužské vzory PŘEDSEDA SOUDCE. Je to možné ?

  18. Dobrý den,
    potřebovala bych vědět, jakého druhu jsou tyto dvě vedlejší věty:
    1)Utíkal tak rychle, že jsem neměla šanci ho dohonit.
    2)Čím dál víc se jí zmocňoval strach, že neuspěje u přijímacích zkoušek.

    Děkuji předem za rychlou odpověď.

  19. Prosím o radu. Ke slovu mýtina vyberte mezi vyjmenovanými slovy slova podřazená? Lze to vůbec? Přece např.bylina, lýko není přímo podřazené slovo ke slovu mýtina (jako např. bylina-pelyněk, heřmánek apod.)

  20. Jo to je pravda, tohle je podle mě dosti blbé zadání

  21. pád jed.č. slova datum

  22. 2pád.j.č slova datum

  23. Dobrý den co se píše v doplnovačce koncovek ve větě -jezdit v bratrancov_ motorov_ člunu

  24. Dobrý den,
    chci se zeptat, jestli bylo první skompletovat nebo zkompletovat? Zkompletovat je prý častěji užívaný výraz, ale který výraz je původní jsem nějak nezjistila. Díky za odpověď.

  25. Dobrý den, zajímalo by mě, jak se mají správně psát tvary jmen, jako Viki, Vikinka, Niki, Šari, v různých pádech. Děkuji

  26. Dobrý den.
    Zajímalo by mě co je správné jestli
    Strakova akademie
    nebo
    Strakovská akademie
    myšlena ta v Praze.
    Děkuji

  27. Dobrý den ,jaké písmeno se píše ve spojení např. olomoucké tvarůžky ,plzenské pivo, španalský ptáček… a proč? Děkuji

  28. Dobrý den, chtěl bych se zeptat jak je správně věta „Dám si to NA tapetu.“ nebo „Dám si to ZA tapetu.“? Myslim tim třeba tapetu na mobil.
    Děkuji

  29. Dobrý den,

    rád bych se zeptal jestli sportovní událost se řadí mezi kulturní události. Zda tedy mohu psát o sportovní události, když téma ve slohové práci je kulturní událost.

    Děkuji

  30. Dobrý den,
    dokáže mě prosím někdo vysvětlit význam slov v dětské říkance o zajíčkovi ?
    Konkrétně „chutě skoč“.

    Děkuji moc.

  31. Dobrý den, potřebovala bych poradit s čárkami ve větách:
    Studenti vyzkoušeni ze všech h předmětů můžou jít domů.
    Byli jsme na dovolené, kde jsme si užili krásného slunného počasí.
    Musím si pospíšit, nebo mi ujede vlak.

  32. Dobrý den,
    ve škole jsme dostali za úkol Aktuální členění výpovědi, měla jsem pocit, že to chápu, ale když jsme dostali tento úkol, tak si tím už nejsem jistá. Byl by někdo tak ochotný mi alespoň stručně vysvětlit, jak mají tyto věty vypadat? Mockrát děkuji 🙂

    Upravte ve větách pořádek tak, jak to vyžaduje aktuální členění výpovědi. Věty zapište:

    a) Zahájili jsme výrobu nového letního ošacení. Lehké a vzdušné látky letošního léta
    odpovídají jeho střihu.

    b) Jsem vášnivý houbař. Křemenáče a hřiby sbírám nejraději.

    c) Mám ráda historické romány. Často se vracím k některým románům Aloise
    Jiráska.

    d) Věnuji se různým druhům sportu. Fotbal je mezi nimi na prvním místě.

    e) Skončila festivalová přehlídka dokumentárních filmů. Televizní diváci zhlédnou
    některé z těchto filmů.

  33. Dobrý den, mám dotaz. Učitel zadal větu: „Posadím se vedle ní“.
    Žák má za úkol určit, zda je sloveso rodu činného nebo trpného, a při zachování času vytvořit větu v rodě opačném. Já jsem usoudila, že je sloveso v rodě činném, a utvořila jsem větu v rodě trpném ve znění:
    „Budu posazen vedle ní“.
    Pan učitel dětem napsal, že je to špatně, že tato věta nelze.
    Moc prosím o vaši odpověď. Děkuji a přeji krásný den. Faktorová.

  34. Hezký den! Dnešní doba opravdu skýtá takřka neomezené možnosti. Testy online, zkoušky online…to za nás opravdu nebylo. Dneska si děcka můžou navíc i vyzkoušet přijímačky nanečisto. Píší o tom například tady https://nanecisto.online/ na jednu stranu si myslím že je to strašně fajn, na druhou stranu se bojím aby nám z těch neomezených možností děti úplně nezblbly…ale co se týče těch přijímaček, to si i myslím že dceři při přípravě dost reálně pomohlo.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *