Grafický manuál

Co je a k čemu se dá použít jednotný grafický manuál.

Grafický manuál je, jak už je z názvu patrno jakýsi návod k jednotné vizuální prezentaci firmy, nebo jiného subjektu. Ve své klasické podobě sestává z loga, fontů a návodů k jejich použití, postup k tomu, jak se mohou jednotlivé grafické prvky používat – při volbě nevhodného podkladu totiž může dojít k nevhodným barevným kombinacím, které neumožní logu a firemní grafice být vidět v tom pojetí, aby byla snadno na první pohled rozeznatelná a v souladu s firemními barvami.

Součástmi grafického manuálu by měly být:

  • logo, jeho barevná a černobílá varianta
  • ukázka a návod k použití fontů
  • manuál k barevným a prostorovým pojetím jednotlivých grafických prvků
  • použití ve formě vizitek, obálek, obalů k firemním prezentacím a dalším nejčastěji používaným prvkům s emblémy firemní identity

Vypracování kvalitního a sladěného manuálu je záležitostí, kterou se zabývají grafická studia a cena za vypracování se pohybuje podle rozsahu v řádech tisíců až desítek tisíc korun (stovek eur), jedině pokud máte opravdu důkladnou grafickou průpravu a cítění, můžete se pokusit o vypracování vlastního návrhu v Photoshopu / Corelu / Illustratoru, nicméně je to záležitost pro méně zkušeného uživatele v hodinách až desítkách hodin a výsledek se málokdy blíží dokumentu vypracovaném v profesionálním grafickém studiu.

Rate this post

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *