Facebook pro firmy

Přehled možností, jak se dá facebook využít k propagaci nebo pro získání návštěnosti na váš web.

Reklamy

Facebook nabízí svou inzertní platformu na adrese facebook.com/advertising/. Při vytváření kampaně je povinnou součástí nadpis reklamy a její popis (tedy náležitosti známé z PPC reklam ve vyhledávačích a kontextových sítích), navíc je povinný i obrázek. Integrován je i nástroj pro automatizovaný návrh, který umí na základě cílové URL adresy (adresy, na kterou bude reklama odkazovat) vygenerovat popis a stáhnout obrázek. Cílovou adresou může být buď stránka na Facebooku (dá se takto tedy v případě, kdy počet fanoušků neroste dostatečně rychle organicky jejich počet navýšit) a nebo jakýkoliv web.

Zobrazování reklam vychází z principu uplatňovaného v ppc kampaních ve vyhledávačích, rozhoduje tedy cena za klik a efektivita kampaně, kombinací dostatečně vysoké ceny za proklik a reklamního sdělení, na které uživatelé klikají, se tedy dá dosáhnout nejvyšší pozice nad ostatními reklamami. Platit se dá buď za zobrazení reklamy (zde je nastavena minimální výše na úroveň 0,02 USD/tisíc zobrazení) nebo za proklik (minimální cena za kliknutí je 0,01 USD).

Stránky

Stránka je jakousi obdobou profilu pro organizace, protože ty ho jako klasický uživatel používat nesmějí – je to v přímém rozporu s pravidly používání Facebooku. Obsah stránky je v podstatě totožný s profilem, dají se zde tedy opět sdílet všechny informace na zdi, které byly zmíněny v kapitole 2.1, liší se však možnost nastavení informací o stránce, ta se odvíjí od typu, není také možno přidat přátele, ale jen cizí oblíbené stránky. Pro každou stránku lze nastavit věkové omezení, její status (skrytá/veřejná), dá se také její podoba upravovat použitím aplikací, podobně jako je tomu u profilu.

Facebook deals

Systém umožňující vytvářet majitelům obchodů a provozovatelům služeb vytvořit nabídky na hromadné slevy a nebo vytvářet nabídky pro věrné zákazníky, v kombinaci s geolakční službou Facebook Places, tímto svým fungováním tedy stojí někde mezi Grouponem a Foursquare.

Momentálně v lokalitách, pro které Facebook tuto službu zprovoznil, lze uplatnit tyto typy nabídek:

  • Individual Deals – nabídky s omezenou či neomezenou časovou platností, využít je může každý, kdo doloží, že se k ní přes Facebook přihlásil
  • Loyalty Deals – nabídky slev vystavěné na budování věrnosti, lze ji využít například při každém 5. nákupu
  • Friend Deals – nabídky, které se dají využít pouze tehdy, když se podaří shromáždit dostatečně velká skupiny přihlašujících se přátel
  • Charity Deals – nabídky spojené s dotacemi na charitu nebo dobročinné účely při nákupu v daném podniku

Funkcionalita Facebooku určená pro provozovatele webů

Vzhledem k počtu uživatelů, z nichž řada je na Facebook přihlášena prakticky celodenně, se z něj stává pro provozovatele ostatních webů zajímavá platforma, která může při vhodné implementaci zajímavým způsobem rozšířit funkcionalitu, zejména být využita v přihlašování s využitím údajů z Facebooku nebo pro získání dalších návštěvníků webu.

Facebook insights

Nástroj pro analýzu chování uživatelů Facebooku k danému webu. Na adrese facebook.com/insights se lze dostat k podrobným statistikám toho, kolikrát v určitém období uživatelé Facebooku sdíleli nějaký obsah z webu, a také to jakým způsobem se toto sdílení projevilo – kolik zobrazení na Facebooku toto sdílení vyvolalo v souhrnu na jejich zdech a zdech jejich přátel. Zobrazují se zde také dopady fungování social pluginů, jako je like button, nebo comment box.

Social plugins

Social plugins jsou velmi jednoduše integrovatelné moduly využívající dat z Facebooku, které se dají jednoduše vygenerovat v podobě html kódu a přímo vložit do webu.

V současnosti se jedná o tyto pluginy, které se dají najít na adrese developers.facebook.com/docs/plugins/:

  • Like Button – tlačíko, které umoňuje sdílet článek na Facebooku jedním kliknutím myši
  • Activity Feed – widget generující souhrn naposledy sdílených článků na daném webu
  • Recommendations – poslední aktivita uživatelů na webu spojená s upozorněním na doporučení od přátel
  • Like Box –  box zobrazující poslední aktivitu nebo uživatele na konkrétní facebookové stránce, integrovatelný do webu
  • Login Button – zobrazuje obrázky uživatelů přihlášených na stránce
  • Registration – umožňuje zjednodušené přihlášení na web pomocí údajů získaných z profilu na Facebooku
  • Facepile – pás profilových obrázků uživatelů, kterým se líbí dotyčný web
  • Comments – komentáře, které se dají vložit na kteroukoliv stránku a každému, kdo je aktuálně přihlášen na Facebook, ji komentovat
  • Live Stream – proud komentářů k určité aplikaci nebo události

Sdk & api

Facebook vývojářům dále poskytuje SDK pro JavaScript, PHP, mobilní platformy iOS a Android. Dále lze využít API pro jeho reklamy, chat nebo Facebook Credits.

Komentáře k článku. Přidejte i váš!

  1. Dobrý den, chtěl by sem se zeptat zda je možné založení firemní stránky ne jako fyzická osoba ale právnická osoba? nebo je potřeba si vytvořit vlastní soukromý facebook a potom na soukromém facebooku si vytvořit stránku firmy?

  2. Facebook tohle nerozlišuje, firemní stránka se dá založit a všechny v článku uvedené služby se dají používat i při přihlášení z normálního osobního účtu

  3. založili jsme firemní stránku, ale když kdokoliv zada název té stránky navyhledávacího pole, naše stránky se neobjeví

  4. získejte fanoušky, budujte tam obsah a postupně by měla být dohledatelná

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *