Facebook, aneb volba statusů

Kniha tváří, dnes používaná a známá stejně jako elektronická pošta. Po přihlášení se vždy objeví ta samá známá věta: Co se vám honí hlavou?

Pokud jste raději milovníky chatu, kde vše sdělujete třeba jen jedné osobně a tato masová forma se vám nezamlouvá, odpověď podat nemusíte. Na druhou stranu byste měli zvážit, jestli má pro vás Facebook smysl, jelikož status je základní kamen této sítě.

Pokud jste ale usoudili, že status je to pravé pro vás, protože rádi šíříte své názory, nebo nemáte čas udržovat s lidmi takový komunikační kontakt, který byste si představovali, poradíme vám, jak napsat status kvalitní.

Važte slova

Mluvit je stříbro a mlčet je zlato, na této síti to platí dvojnásobně. Podle tohoto pravidla kriticky rozdělíme uživatele sítě Facebook do dvou skupin:

  • První skupina lidí píše status, když mají co sdělit. Bohužel ohrožená a velice vzácná skupina lidí.
  • Druhá skupina lidí jsou lidé, co píší status a je jim jedno, že nemají co sdělit, nebo že to co jejím prostřednictvím sdělují je naprostý odpad. Denně se můžete od těchto uživatelů dočíst, co všechno dělali. Většinou se jedná o naprosto banální věci, které by normální lidi ani nenapadlo zveřejňovat. Bohužel tato skupina lidí to dělá zcela bez výčitek. Psychologové tuto skupinu dále rozdělují na uživatele se silným zlozvykem, v horším případě se závislostí, nebo lidi bez skutečného života. Jinak řečeno jsou ve skutečném životě nenaplnění, nikdo je neposlouchá apod. Pak si tento nedostatek nevědomě kompenzují na statusech.

Gramatika a styl

Status je projev, jako každý jiný. Lidé jeho prostřednictvím uveřejňují myšlenku, názor, nebo skutečnost. Je dost možné, že se za pár desítek let dočkáme vyučování statusu v slohové části češtiny. Pokud nechcete být za idiota, zkontrolujte si, co píšete, jak po stránce gramatické, tak stylové.  Každého průměrně inteligentního člověka odradí čtení textu s nahrazením tečky smajlíky, nebo řádek vyplněný vykřičníky.

Pozor na limit

Dávejte pozor na délku textu. Tato síť má omezení 400 znaků, což je na status v porovnání s jinými sítěmi malé omezení.  I přesto piště raději kratší statusy, pokud se někomu vaše myšlenka zalíbí, určitě se vám ozve soukromě.

Pro koho status píšete?

Uvědomte si, koho vlastně v přátelích máte. Komu svou myšlenku chcete sdělit a jestli někoho neurazí.  Není také od věci položit si otázku, jestli váš status bude vůbec někoho zajímat.

Bonus

Pro oživění statusu můžete přidat obrázek, odkaz apod.

Pokud vás statusy vašich přátel pobuřují, nebo vám jakým koly způsobem vadí, zvažte, jestli jsou to vaši přátelé opravdu. Konec konců nejde o to mít stovky přátel, ale jde o to mít třeba těch deset, pro které vám bude stát za to ten status psát.  Tady jde samozřejmě zase o to, k čemu Facebook využíváte, a jakou skupinu lidí tam máte.

Doufáme, že vám rady pomohli, a že se na této síti začne objevovat více smysluplného, než politování hodného.

Kristýna Jahnová

Rate this post

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *