reklamace a následné zakoupení nového zboží PS3

Dobrý den. Dne 17.12.2012 jsem v internetovém obchodě www.gameexpres.cz zakoupil konzoli PlayStation 3 a DVD s hrou k tomu. Jelikož se ale na PS3 došlo k poruše poslal jsem jej dne 25.2.2013 do jediného servisního centra SONY pro PS3 v ČR do Prahy. Odtamtud mi během pár dní přišel nazpět, že se PS je neopravitelný a mám reklamaci řešit u prodejce dobropisem. K tomuto mi vystavili doklad o záručním servise s tím že PS3 je neopravitelný.
Na základě tohoto jsem ihned kontaktoval firmu kde jsem zboží zakoupil a to Expres Stores S.R.O., kde jsem jim danou věc jak je uvedeno výše popsal a oni mi sdělili, že ji mám zboží s dobropisem a s reklamačním protokolem zaslat. Toto jsem učinil a dne 5.3.2013 jsem jim PS3 odeslal a to i s průvodním listem, reklamačním protokolem od servisního centra a kopií faktury-záručního listu. Zhruba po 14 dnech jsem jim telefonoval jak to s reklamací vypadá a bylo mi sděleno, že zboží poslali do Německa k výrobci na reklamaci a že čekají, jak se jim k tomu vyjádří on. Dále uvedli, že mají na reklamaci celkově měsíc a že musím ještě vydržet. Před koncem měsíční reklamační lhůty jsem je opět telefonicky kontaktoval, kdy mi odpověděli, že výrobce závadu uznal že oni jako prodejci mi buď vrátí peníze, nebo že mi můžou zaslat nové zboží, ale že si budu muset připlatit, jelikož ho nyní prodávají za jinou cenu. Vzhledem ke skutečnosti, že jsem nechtěl čekat něž mi odešlou peníze a následně někde opět konzoli PS3 kupovat a čekat než mi bude doručena, dohodli jsme se, že mi peníze za reklamovanou konzoli nemusí posílat zpět, ale že mi pošlou novou konzoli na kterou si doplatím potřebnou částku. Jelikož jsem ale k zboží na reklamaci neposlal, několik propojovacích kabelů, které byly součásti zakoupeného zboží dohodl jsme se, že si uvedené mnou nezaslané věci odeberou z nového balení ( Jelikož tyto doplňky po nich požadoval německý výrobce) Konzole po pár dnech přišla, nebylo v ní dané doplňky jak bylo dohodnuto, ale zároveň k ní také nepřišel žádný doklad, ani reklamační protokol. Když jsem kontaktoval prodejce EXPRES STORES S.R.O. tak mi tvrdili, že mi žádný doklad nemusejí posílat, jelikož platí ten doklad starý datovaný od 17.11.2013 na kterém je uvedeno výrobní číslo té již vyreklamované konzole. S tímto jsem nesouhlasil a požadoval jsem nový doklad, uvedli, že mi ho teda pošlou e-mailem, e-mailem skutečně přišel ale pouze s větičkou: Dodaná náhradní konzole PS3 500 GB. Záruka 2 roky od 4.4.2013 do 3.4. 2015 včetně. Nic jiného mi od nich nepřišlo. Nová konzole PS3 se ale taktéž porouchala a k její reklamaci logicky potřebuji právoplatný doklad aby i uznali reklamaci v servisním centru. Proto jsem dnes 21.4.2013 opět telefonoval do EXPRES STORES S.R.O, kde mi odpověděli, že nový doklad nepotřebuji, že mám ten starý a , že na základě e-mailu který mi poslali mi musí konzoli vyreklamovat. Nový doklad mi odmítají vydat, že prý u sebe nemůžu mít dva doklady a to doklad o koupi původního zboží, kdy na dokladu jsou i jiné položky, které jsem u nich zakoupil a stále je užívám. A dále doklad k nové konzoli.
Prodejce se dle mého názoru jednoznačně dopouští protiprávného jednání. Poraďte co s tím, popř. co konkrétního v obchodního zákoníku porušuje. Lze v dané věci podat podnět k přezkoumání České obchodní inspekci na znevýhodnění kupujícího, popř. na nezákonné praktiky prodejce? Děkuji za odpovědi a rady

Komentář ke článku “reklamace a následné zakoupení nového zboží PS3”

  1. v prvni řade ti prodejci sou prasata mislim to kde sis to koupil žvasty typu a vy ste nam neposlal nejakou součast apod sou hovadiny kteryma se necha napalit každy druhy za druhe nechapu proč ste si kupoval dalši tutež vec u toho sameho to je jak jit na nakup do OKAY vše užasne ale reklamace konečna a zaruka 2 roky od 4.4.do 3.4 ? to asi neumi počitat ne ? ale k reklamaci ti postači stara faktura-dodaci list + to nove co ti poslali
    přište asi budeš chytřejši

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *