Pohybem ke zdraví aneb 5 tipů, jak s ním začít

Pohybem ke zdraví aneb 5 tipů, jak s ním začít

To, že je pohyb alfou a omegou zdraví našeho těla je známým faktem. Ať už si vzpomeneme na jakýkoliv zdravotní problém, mezi možná řešení či prevenci vždy patří sport a dostatek fyzické aktivity. Pokud patříte mezi ty jedince, kteří převážnou část dne tráví sedavým způsobem, je jistě v zájmu zachování vašeho zdraví čas na změnu. Jak se ale donutit k pravidelnému pohybu? Poradíme vám!

1. Vymezte si čas

“Nemám čas” patří mezi nejčastější výmluvy všech lidí, kteří se k pohybu či sportu stále nemohou dokopat. Proto bychom si v prvním kroku měli čas vymezit, a to každý den. Stačí pár minut před odchodem do práce, odpoledne před vyzvednutím dětí ze školy nebo v podvečer, když už zbytek rodiny má svůj program. Důležité je si zkrátka shrnout náplň většiny dnů a vybrat v harmonogramu místo, kam se pravidelný pohyb hodí nejlépe.

2. Začněte zlehka

Když nastane “ten” čas, nepřemáhejte se. Pokud jste nikdy příliš často ani intenzivně necvičili, rozhodně se nevrhejte do posilovny zvedat závaží nebo se nevydávejte na několika kilometrový běh. Začnete hezky pomalu. Jako první můžete zařadit například svižné procházky, jógu, lehký strečink, jízdu na kole nebo plavání. Teprve až si na fyzickou zátěž zvyknete, můžete zařadit posilování, delší běh nebo hiit cvičení.

3. Najděte si, co vás baví

Abyste u pravidelného pohybu vydrželi dlouhodobě, je důležité, aby vás bavil. Pokud se budete přemáhat a každý den s nechutí a přemlouváním odcházet do fitka, brzy pravděpodobně najedete do starých kolejí. Proto je velmi důležité objevit činnost, která vás bude bavit. Pokud milujete klid, určitě si oblíbíte procházky či lehký běh v přírodě nebo cvičení jógy či tai-chi. Pro lidi, kteří upřednostňují ruch a společnost budou skvělou volbou kolektivní sporty, případně sólo sporty s nějakým spolehlivým parťákem.

4. Pohyb není jen dřina ve fitku

Pod slovy “pravidelný pohyb” si ale není třeba představovat pouze sport, dřinu, posilovnu a činky. Někdy bohatě stačí, když dopravní prostředky vyměníte za vlastní nohy a výtah za schody. Každý den se tedy vydejte do práce takzvaně po svých. Pěšky si zajděte také na nákup. Místo výtahu vždy používejte schody – vyjít několikrát denně i do nižších pater se podepíše na vaší fyzické kondici.

5. Motivujte se

Vydržet u sportu je pro některé lidi velmi náročné, zejména v případě, kdy většinu života trávili spíše v sedě. Proto je potřeba se odměňovat a motivovat. Skvělým “trikem” je nákup opravdu hezkého a pohodlného sportovního oblečení – nové legíny nebo pohodlné boty Nike vás k pohybu doslova přinutí, protože je budete chtít využít naplno. Po náročném týdnu pěší chůze do zaměstnání a plném únavných tréninků si můžete dopřát zasloužený relax – masáže, saunování nebo třeba odpočinek na kosmetické proceduře.

5/5 - (1 vote)

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.