Jak inzerovat na Facebooku

Počet uživatelů Facebooku v následujích letech pravděpodobně překročí počet obyvatel Číny a stane se tak největším subjektem sjednocujícím jedince na Zemi. Jak ho využít k reklamě a propagaci?

Bannery

Z hlediska podnikového použití můžeme v podsatě diskutovat dvě možná nasazení, jak se v současnosti dá Facebook v rámci firmy využít. Možnost první, je brát ho jako marketingový kanál, jak další z forem rozvíjení online reklamy, možnosti získat poměrně jednoduchou cestou feedback od zákazníků či zájemců o produkt. Z marketingových nástrojů dnes Facebook nabízí jednak možnost zakoupit si reklamu, která se bude zobrazovat uživatelům, a která se platí buď za počet zobrazení nebo za proklik – oproti reklamě v jiných internetových nebo klasických médiích je zde výhoda velmi přesně specifikace cílové skupiny, které se má reklama zobrazovat (díky údajům, které si uživatelé do profilu vyplní).

Pages

Dalším nástrojem, využitelným zase především na budování povědomí o značce a získávání feedbacku, jsou pak Facebook Pages, tedy speciální druh profilů určených pro firmy, nebo aplikací – malých online programů, umožňujících po přihlášení na Facebook hrát uživateli povětšinou nějakou hru nebo nabídnout službu s využitím osobních údajů stažených z jeho profilu.

Všichni jdou na internet

Vzhledem k tomu, že zatímco ostatní, zejména tištěná média zažívají v současnosti pokles a pozornost lidí se přesouvá na internet, a zde právě nejvíce času tráví na sociálních sítích, z nichž Facebook je celosvětově největší, je pozornost marketérů přesouvající se tímto směrem určitě správným krokem. Nesmíme však zapomínat na to, že budovaný obsah na Facebooku není pod přímou kontrolou toho, kdo ho vytváří, a stačí jedna změna podmínek a investiční rozpočet spolu s výsledky kampaně může na základě rozhodnutí Facebooku zmizet, což se samozřejmě tehdy, když by místo stránky na Facebooku byla cílena stránky na vlastní doméně firmy stát nemohlo.

Hodí se i pro vás?

Nelze dát obecné doporučení toho, jestli se hodí Facebook i pro propagaci vaší firmy nebo produktu, obecně však můžeme doporučit asi toto: využívat Facebooku k reklamě ano, nicméně ne jako primárního prostředku online propagace, a bedlivě sledovat měnící se podmínky a pružně na ně reagovat, aby použité investice nepřišly vniveč.

Komentáře k článku. Přidejte i váš!

  1. Jak mam pridat inzerat na faccebok a ine socialne siete.
    ¨dakujem

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *