Jak zvýšit návštěvnost

Chodí vám na web málo lidí? Chcete navýšit navštěvovanost svých stránek? Zde je několik tipů, jak ji získat.

Obsah

Základem všeho je, aby na stránce bylo něco, co lidi zajímá. Konkrétně může tento obsah stránek být:

  • texty
  • obrázky
  • videa
  • hry, utility, nástroje

Každá ze skupiny se dá rozvést do obrovského množství variant a proto se na každou z nich ještě podíváme konkrétněji.

Texty

Mezi texty patří jak klasické články, tak diskuze a diskuzní fóra, můžeme tam už ale také zařadit stavy z Facebooku a Twitteru. O textech platí toto: čím častěji píšete tím lépe – pokud se jedná o článek, pak je ještě lepší, když to není jen okomentování na 1 odstavec, ale jedná se delší zápisek (ideálně tak nad 200 znaků). Ke čtenosti pomáhá, když se neskládá z jednoho velkého obrovského odstavce, ale při zapisování delších poznámek ještě vnoříte několik odstavců a vyjdete čtenářům vstříc.

Obrázky

Obrázky jsou celkem vděčné téma, hodně lidí se rádo jen tak dívá. Pokud fotíte nebo si hrajete s Photoshopem, určitě nic nezkazíte, když se se svými návštěvníky podělíte o své výtvory.

Videa

Různé zajímavosti a návody jsou také tím, co je opravdu žádáno. Nemusí se jednat přímo o to co natočíte přes kameru nebo na mobil (i když to je určitě ještě o něco víc atraktivní), ale o videa z YouTube, Stream nebo podobných serverů, která si můžete velmi jednoduše vložit na jakoukoliv stránku pomocí zkopírování kódu.

Utility a pomůcky

Na stránce www.google.com toho opravdu moc není, že – jen jeden formulář a několik tlačítek. A přesto tam chodí slušný počet lidí denně! Hry, různé online měřiče čehokoliv, testy a kvízy, to všechno pomůže vašim stránkám k nalezení nových návštevníků.

Správný kód

Aby se to všechno nepokazilo, je potřeba myslet nejen na lidi, ale i na vyhledávače. Nejjednodušší je použít už hotové řešení, které už je vyladěno a přátelské ke všem robotům i lidem, tím si můžete ušetřit práci strávenou psaním každé řádky kódu a místo toho se soustředit na obsah. Adresa podstránek by měla být textová a vystihovat obsah – např. místo www.mujweb.cz/p?23 je lepší www.mujweb.cz/o-mne. Zkontrolujte si, zda není v adresáři vašeho webu soubor robots.txt který obsahuje zápis

User-agent: *
Disallow: /

pokud tomu tak je  – smažte lomítko! Pokud tam je, znamená to totiž, že na vaše stránky nesmí žádný vyhledávač a tím pádem vás jen tak někdo nenajde. Co také neuškodí, vytvořit rss zdroj s novinkami (např. zdroj Radírny najdete na www.radirna.cz/feed) a soubor sitemap, který je takovou mapou webu pro vyhledávače – ten si můžete vytvořit online třeba zde.

Nepodceňujte také titulek stránky – určitě by neměl být pro všechny stránky stejný, ale měl by obsahovat obsah stránky a název celého webu.

Odkazy

Mezi důležitá kritéria při hodnocení vyhledávači patří odkazy ostatních webů na váš. Odkazy můžete získat registrací do katalogů (jako je např. odkazy.seznam.cz), z webů vašich přátel a nebo také od lidí, kteří váš web považují za zajímavý a odkazují na něj sami.

Tip: Pokud chcete s optimalizací svého webu pomoci, napište nám a my vám poskytneme konzultaci a servis se získáváním více návštěvníků.

Komentáře k článku. Přidejte i váš!

  1. Dostal jsem se k větě “čím častěji píšete tím lépe” a po tomhle blábolu jsem to vzdal. Pokud někomu opravdu jde o zvýšení návštěvnosti, tak doporučuji rady v tomhle článku brát s hodně velkou rezervou.

  2. já myslím že na web co se aktualizuje lidi určitě chodí víc než na pořád stejný

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *