Pomoc, aneb matematika online

Pokud jste studentem určitě se vám občas stane, že chybíte, nebo zkrátka probíranou látku z matematiky nechápete. Pokud chcete studovat úspěšně, tak zde máte pár možností, jak tento problém zvládnout.

Buďto se to budete doma učit a doufat, že to jednou pochopíte tu logiku a test zvládnete. Tady ovšem může nastat problém, jelikož ne všechny střední, či vysoké školy berou látky podle učebnic, do kterých byste mohli v tomto případě nahlédnout.

Nebo si zaplatíte doučování z matematiky, za které dáte plno peněz a času při zařizování.

Nebo jednoduše využijete internet!

Prostřednictvím tohoto článku bychom vám chtěli dát typ na pár užitečných webů i for, které se zabývají právě matematikou.

Web: http://www.matweb.cz/
Matematika pro základní, střední i vysokou školu, pokud na tomto webu něco nenajdete, obraťte se na jejich forum.

Forum: http://forum.matweb.cz/
Na tomto fóru vám poradí s učivem základní, střední i vysoké školy matematičtí odborníci, kteří forum spravují a moderují. Postup je velice jednoduchý, podívejte se, jestli váš problém, či otázka není už někde vyřešená, což je velice pravděpodobné, jelikož je na fóru už přes 140 000 příspěvků. Pokud jste ovšem nenašli, co jste hledali, nebo chcete, jen vypočítat příklad, který vám nevychází, jednoduše se registrujte a do příslušné kategorie požádejte o vyřešení. Lidé vám zde ochotně pomohou.

Web: http://www.priklady.eu
Tento web, který je rovněž připravován odborníky se zabývá nejen matematikou, ale i fyzikou.
Je dělán formou cvičení různých příkladů. Po načtení vám odhalí zadání, které si zkusíte vypočítat, po té kliknete po příklad a náhle se vám zobrazí výsledek i s celým pracovním postupem.

Web: http://www.e-matematika.cz/
Velice obsáhlý web, který nabízí dvě možnosti náhledu, první pro neplatící, kde je toho také plno. Druhý po ty kteří pomohou provozu a rozvoji webu za pouhých 200kč/rok. Pro ty z vás, kdo se chystají na přijímací zkoušky z matematiky, vřele doporučuji.

Kristýna Jahnová

Komentáře k článku. Přidejte i váš!

  1. potřebovala bych pomoc c tímto příkladem:

    Trosečníka zachránili ve středu v 15hodin a 45minut. Podle oficiální zprávy to bylo 62 hodin a 55 minut od doby, kdy bylo zachyceno volání o pomoc. Určete čas, kdy bylo volání o pomoc zachyceno.

  2. Hezký večer

    Volání o pomoc bylo zachyceno v pondělí 00:50.

  3. Dobrý den úpotřebovala bych pomoc s timto přikladem ale prosi napiste i postup:

    Podstavou pravidelného čtyřbokého jehlanu ABCDV je čtverec s úhlopříčkou u délky 10 cm. Boční hrana AV svírá s úhlopříčkou u úhel alfa jehož velikost je 58° Vypočítejte objem tohoto jehlanu.

  4. Hm, tohle už je těžší příklad, přiznám se, že s geometrií je to u mě trošku horší než v jiných směrech…

    Nic méně mi to vychází 133 centimetrů krychlových.

    Doporučuji si udělat náčrtek, není to těžký příklad, jediná ,,záludnost” je tam ten úhel, ale jelikož ti tam z toho jakoby vznikne trojúhelník, můžeš použít goniometrické funkce. V tomhle případě funkce Tg.

  5. Dokážte : všetky n € N platí :n [n!+(n-1)!]+n.n(n-1)!+(n+1)!=(3n+2)n!

  6. Ráda bych Vám pomohla, ovšem kombinatoriku a faktoriály už jsem trochu pozapomněla.

  7. Prosím Vás, dokážete mi někdo vysvětlit co je to “základnice”? V zásadě mi jde o to, zda je to přímka či rovina? Nějak se v tom ztrácím. Děkuji.
    sf

  8. Prosim vás o pomoc pri výpočte príkladu…….súčin číslic na mieste stotisícok a tisícok je 8, súčet číslic na mieste tisícok a stoviek je 5,telefónne číslo je :

  9. _ _ _ _ _
    a b c d e
    a.b = 8
    b + c = 5
    pokus omyl… 2.4 = 8, 4+1 = 5 .. a máš to tam 🙂

  10. Potřeboval bych pomooooc !!! jak vypočtu ?

    Je těleso o rozměrech délka 60 cm x šířka 35 cm x výška 26 cm .Potřeboval bych kolik se vleze do tohoto tělesa těles o rozměrech 85,6 mm x 54 mm. Děkuji za radu !!!

  11. Zdravím, pomohl by mi někdo se Statistikou?

    Telefonní ústředna spojí průměrně 5 hovorů za hodni. Jaká je pravděpodobnost, že za 50 hodni jich spojí mejvýše 230?

    Díky

  12. Potřeboval bych rychle poradit s těmito příklady jedna se o soustavu lineárních rovnic –
    |3x+8y=17 5x-12y=3||x/2+y/3=13 x/7-y/8=-1| předem dík

  13. Vypočtěte, kolik m3 písku uveze nákladní auto o nosnosti 3 t, je-li průměrná hustota písku 1 400 kg.m3. Vejde se toto množství písku do bedny tvaru kvádru o rozměrech 1,75 m, 125 cm, 8 dm? (2,14 m3, nevejde, objem bedny je 1,75 m3) W T F ? 😀

  14. Ahoj, potřebovala bych poradit s geometrií nevím si s tímhle příkladem rady.
    Přímky p,q svírají úhel 75°. Sestroj všechny kružnice o poloměru 18mm, které se přímek p, q dotýkají.

    Zkoušela jsem narýsovat ty dvě přímky se 75° a pak jsem mezi nima naměřila 36mm (18+18mm aby se mi pak mezi ně vešla ta kružnice o poloměru 18mm) jenže to mi neuznali že je to prý jen ošálení této úlohy a že prý to má jiné řešení tak se ptám vidíte ho v něm ? 😀 Děkuji Domča

  15. zdravim,pomohli by stebi s matematikou
    slovní uloha

  16. dobry den potrebuju pomoc s prikladem a poradit jak se vypocita 1priklad:: 4x+2>-2+5x a 2priklad 3x-3-4x-6=3x-4-2x+4 dekuju za pomoc

  17. Dobry den potteboval bych vyresit jednu ulohu vysledek je 8 000 krychlovych ale nevym jak se to vyresilo tk jestli hy jste mi nemohli rict postup, uloha zni:

    Kvádr má stranu b rovnu dvojnásobku strany a , přitom strana b je čtyřnásobkem strany c. Povrch
    tohoto kvádru je 2800 cm2. Vypočítejte objem tohoto kvádru.

    Predem dekuji za odpoved 🙂

  18. Ahojte…potrebovala by som poradit s tymto prikladom:
    Dany je rovnoramenny lichobeznik s dlzkami stran |AB|=31 cm,|BC|=26 cm a |CD|=11 cm.Na strane AB je bod urceny pomerom vzdialenosti |AE|:|EB|=3:28.Vypocitajte obvod trojuholnika CDE.
    Bola by som moc vdacna az by mi s tym niekto pomohol.dakujem

  19. není náhodou rovnoramenný lichoběžník to samý, jako kosočtverec? pak by se daly využít vzorce na kosočtverec

  20. Zdravím všechny, co budou číst můj příspěvek. Chtěla bych vás požádat o pomoc. Potřebovala bych vypočítat (nebo určit) průběh této funkce: f:y=-x2+x+1 a samozřejmě graf. Na tuhle látku jsem ve škole chyběla a tohle máme odevzdat za domácí úkol za hodně bodů, jelikož tento rok maturuju, ráda bych se dostala k maturitě 😀
    U příkladu se asi počítá definiční obor, body nespojitosti, parita a perioda atd. Moc děkuji předem za pomoc.

  21. kolik krabic džusu se vejde do jedné krabice?

  22. Moc prosím o pomoc.
    V trojuhelniku ABC
    A[-2, 3], B[-2, 1] C [1, 1]
    Urcete velikost uhlu gama

  23. ahoj chtěla bych vás poprosit jestli byste mi vysvětlili proč, když je záporné číslo na druhou např. -2^2 výsledek výjde záporně takže -4 , ale když je v závorce (-2)^2 tak vyjde jako kladné takže v tomhle příkladu +4 děkuji za odpověď 🙂

  24. Vzájemná poloha paraboly a přímky

    1) Přímka má směrnici k=1,5 a prochází vrcholem x*x – 2*x – 4*y + 5=0. Určete velikost úsečky, jejímiž krajními body jsou průsečíky přímky a paraboly (výsledek = √117)

    2) Určete velikost úhlu, pod nimž je z bodu M [0,-10] vidět parabolu x*x=10y (výsledek=53°34′)

    3)Vypočítejte odchylku tečen o rovnici x*x + y*y = 225 a paraboly dané rovnicí y*y=16x v jejich společných bodech. (Výsledek=70°34′)

    3) Napište rovnici tečny paraboly y*y-6x-6y+3=0 rovnoběžné s přímkou p:3x-2y+7=0 (Výsledek=3x-y+11=0)

  25. Prosím vás bratranec má domácí ukol a já si nemůžu vzpomenout co v matice znamená kolečko s tečkou uprostřed. Vzpomene si někdo??

  26. čemu je roven součin rozdílu a podílu 4 a 2 – v tomto pořadí

  27. Rozdíl = 2 … Podíl = 2 … součin rozdílu a podílu je tedy 2×2=4

  28. Potřebují pomoct s příkladem: kterým číslem musíme umocnit 4na4 abychom měli 8na8
    A ještě jeden 😀
    Chytrolin věděl,ze Kladna cela čísla a,b maji tu vlastnost ze ani jedno není dělitelné 10,a ze jejich součin je 10 000. A na základě toho určil čemu se rovna součet a+b.jaké číslo mu vyšlo? Děkuju předem za odpověď 🙂

  29. Dobrý večer.. Potřebovala bych pomoc s příkladem.. Jaký je povrch krychle v m2, je-li jeji objem 512cm3??

  30. zdar, potrebuju tohle vyresit
    Určitým teploměrem byla naměřená teplota tajícího ledu t0 = −0,3
    ◦C a teplota vodních
    par tv = 101,4
    ◦C. Jaká je skutečná teplota τ varu methylalkoholu za normálního tlaku, jestliže
    teploměr ukazuje teplotu t = 65,5
    ◦C? Předpokládejte, že skutečná teplota tajícího ledu je τ0 =
    = 0
    ◦C a vodních par τv = 100 ◦C. Předpokládejte, že počet dílků na pokaženém teploměru je
    přímo úměrný skutečné teplotě ve stupních Celsia.

  31. Prosím o pomoc!!!
    Obvod Bajkalu v km je číslo, které je třeba doplnit na prázdné místo v níže uvedené rovnici tak, aby jejím řešením bylo x = 12 000.
    (x : 30) + (x : 20) = x – …………
    Díky mooooc.

  32. Jara namiesto x dosad 12000 cize…..
    (12000:30)+(12000:20)=12000-x
    a mas rovnicu ktoru lahko vypocitas
    vysledok je 11000
    cize rovnica vyzera…
    (x:30)+(x:20)=x-11000

  33. potrebovala by som pomoct Boris nasiel 88 gastanov.Potkol sa a 17 gastanov mu spadlo.Nasiel y nich iba 12.Kolko gastanov Boris stratil?Kolko gastanov ma Boris teras

  34. Myslím si číslo
    a) když od něj odečtu čtvrtinu čísla 320,vyjde mi 100.myslím si____?
    b) jeho polovina je o 23 větší než jeho čtvrtina. Myslím si číslo_____?
    c) jeho šestina je o 2 poloviny menší než jeho třetina. Myslím si čislo____?

  35. log(4,5-x)=log4,5-log x …. asi jsem blb, ale jak to? help pls

  36. na kroužek rodiče s dítětem jsem chodila 1/4 svého věku, na kreslení 1/3, na flétnu 1/6. první 3 roky jsem necodila na nic. kolik je mi let?

  37. Smícháním pomerančového džusu, grepového džusu a citronové šťávy v postupném poměru objů 5:4:6 vzniklo 12 litrů ovocného nápoje. Jaký je obsejm grepového džusu v tomto nápoji?
    Prosím 😀 🙂 jaký bude postup?

  38. Dobrý den, potřeboval bych pomoct s těmito dvěma příklady.

    1.
    500 = a * 5,1 + b

    2.
    550 = a * 5,6 + b

    Prosil bych i o postup.

    Děkuji pěkně!

  39. Zdravím potřebuji pomoc. Potřebuji utvořit rovnici z matematicke úlohy. A ta zní.
    2 montéři měli společně pracovat 12 dní.
    Z pracovních důvodů prováděli montáž po sobě tak že každý vykonal ½ práce vloženy úkol splnily tak to 25 dní. Za kolik dní by pracovník práci vykonal sám?

    Potřebuji aby to bylo řešené přes rovnice stačí zadat rovnici zbytek vypočítam. Děkuji

  40. Zdravím, kdo pomůže s touto úlohou?? 🙁

    Jeden den obráběč pracoval 7 h 30 min a druhý obráběč 8 h 45 min a společně udělali 920 obrobků. Druhý den pracoval první obráběč 9 h 30 min a druhý obráběč 11 h 15 min a společně udělali 1520 obrobků. Jáká je hodinová výkonnost každého z nich?

    Děkuji moc! 🙂

  41. Zdravím,
    Myslím, že objem pravidelného jehlanu je třetina objemu obdobného kvádru se stejnou výškou a podstavou. Tedy V = 1/3 * a^2 * v. Výšku v můžeme určit pythagorovou větou z pravoúhlého trojúhelníku tvořeného hranou AV, úhlopříčkou “u” a výškou “v”. Takže tg alfa (např. 58°) je 2v/u. Úhlopříčka “u” lze určit pythagorovou větou z podstavy, kde platí, že a^2 + a^2 = u^2. Neboli a^2 = u^2/2. Takže objem = tg alfa * u^3 / 12.
    Snad je to dobře 🙂

  42. Zdravím,
    Otázka zněla, jak musíme umocnit 4na4, abychom získali 8na8. Myslím, že 4na4 je potřeba umocnit ještě na 3, abychom získali (4^4)^3 = 4^12 což by mělo být to samé co 8^8.
    🙂

  43. Zdravím Hhhhhhh,

    Otázka zněla “Chytrolin věděl,ze Kladna cela čísla a,b maji tu vlastnost ze ani jedno není dělitelné 10,a ze jejich součin je 10 000. A na základě toho určil čemu se rovna součet a+b.jaké číslo mu vyšlo? Děkuju předem za odpověď :-)”

    Myslím, že 10000 je dělitelné (mezi přirozenými čísly) de facto jen 2 a 5 a jejich násobky, 10000 = 2^4 * 5^4. Což už je vlastně řešení otázky. Jelikož nejsou “a” ani “b” dělitelná deseti, musí být všechny dvojky a pětky zvlášť, takže “a” tvoří samé dvojky (2^4) a béčko samé pětky (5^4), nebo naopak. Čímž pádem součet je 16+625=641.
    Asi 🙂

  44. Zdravím, marcela,

    Otázka byla: potrebovala by som pomoct Boris nasiel 88 gastanov.Potkol sa a 17 gastanov mu spadlo.Nasiel y nich iba 12.Kolko gastanov Boris stratil?Kolko gastanov ma Boris teras

    Myslím, že když našel 12 ze 17, tak jich ztratil 5 a má jich o 5 míň, čili 83.
    J.

  45. Ahoj anna,

    Otázka byla: Smícháním pomerančového džusu, grepového džusu a citronové šťávy v postupném poměru objů 5:4:6 vzniklo 12 litrů ovocného nápoje. Jaký je obsejm grepového džusu v tomto nápoji?
    Prosím 🙂 🙂 jaký bude postup?.

    Napadají mě dva postupy. Buď určíme, kolik bylo kterého, a sice, že 5x + 4x + 6x = 12. Čili 15x = 12, x=4/5. A grepů bylo 4x = 4*4/5= 3,2 litru.
    Nebo rovnou určit poměr grepu, a to je 4/15 z celkového objemu, čili 4*12/15 = 3,2 l.
    J.

  46. Zdravím,

    Otázka byla vyřešit dva rébusy:
    500 = a * 5,1 + b
    550 = a * 5,6 + b

    Pokud jsou to dva rébusy, je řešení vždycky nekonečně mnoho, v závislosti na druhé neznámé, která je vlastně parametrem.
    Kdyby to byla jedna úloha, tak máte krásnou soustavu dvou rovnic o dvou neznámých, z nichž je na první pohled vidět, že 0,5*a změnilo levou stranu o 50, čili a=100. A doplněním do první rovnice máme, že 500=510+b, takže b=-10. Zkouškou druhé rovnice máme 550=560-10, což funguje.

    Zdravím
    Jirka

  47. Úloha zněla “…….súčin číslic na mieste stotisícok a tisícok je 8, súčet číslic na mieste tisícok a stoviek je 5,telefónne číslo je :”

    Číslic musí být minimálně 6, abcdef. a*c=8, c+d=5. Z toho nelze jednoznačně určit ani jednu číslici, asi chybí kus zadání.

  48. Otázka zněla “ahoj chtěla bych vás poprosit jestli byste mi vysvětlili proč, když je záporné číslo na druhou např. -2^2 výsledek výjde záporně takže -4 , ale když je v závorce (-2)^2 tak vyjde jako kladné takže v tomhle příkladu +4 děkuji za odpověď :-)”

    Když se umocňuje číslo bez závorky, vztahuje se exponent jenom k samotné číslici, tj. 2 na 2 je 4. Před tím je ale ještě mínus, takže výsledek -4.
    Když je zde závorka, ve které je mínus i číslice, tak se exponent vztahuje k obojímu. A mínus umocněné na druhou (nebo jiný sudý exponent) je vždy +1, protože (-1)*(-1) je +1. Výsledek mocnění pak bude opět kladný. A proč je (-1)*(-1) kladné? Představ si, že násobíš 1*(-1), výsledek je logicky -1. A když před to celé přidáš samotné mínus, máš zase opačnou hodnotu k -1, tj. 1.

    Na závorkách skutečně záleží. Představ si třeba, že máš -(2+2) = -4. Ale -2+2=0.
    Zdravím 🙂
    Jirka

  49. Zdravím,
    Otázka byla: dobry den potrebuju pomoc s prikladem a poradit jak se vypocita 1priklad:: 4x+2>-2+5x a 2priklad 3x-3-4x-6=3x-4-2x+4 dekuju za pomoc

    První je nerovnost, která vychází x<4
    Druhá, rovnice, vychází x=-4,5
    Jirka

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *