SEO: Kam dát na stránku klíčová slova

Článek tentokrát o optimalizaci pro vyhledávače, a o tom, kam všude se dají na stránku umístit klíčová slova.

¨

Co je klíčové slovo

Za klíčové slovo se označuje takové slovo, které stránku či text nějakým způsobem charakterizuje. Dejme tomu, že máme článek o tom, jak je mrkev šíleně zdravá, jak roste a jak se pěstuje. Jakými slovy bychom takový článek asi charakterizovali, aby byl v nějakém seznamu, databázi různých dalších článků dohledatelný? Asi by to bylo něco jako: mrkev, zdraví, pěstování, zelenina, … atd. Právě jde o to, že aby internetový vyhledávač takovýto článek našel, měla by ta slova, pod kterými chceme aby byl náš výplod zařazen, být nějak na stránce obsažena.

Kam je nacpat

Klíčová slova tedy můžeme obsáhnout do stránky v této formě:

  • dát je do textu
  • v nadpisech (h1, h2, …)
  • v url adresy stránky (jak v doméně, tak v samotné adrese stránky)
  • zahrnout je do popisu obrázků (alt)
  • do tagů description a keywords v hlavičce
  • do titulku <title>
  • do textu odkazů vedoucích z webu

Samozřejmě, můžeme je dát i jinam, třeba do CSS nebo do obrázku, to ovšem  z hlediska SEO nebude celkem k ničemu. Co se pak toho, kam tato klíčová slova rozložit tak, abyste předehnali ostatní stránky ve vyhledávání týče, je dobré dát ta, o kterých si myslíte, že vystihují vaši stránku nejlépe, do titulku a nadpisů.

Jinak ale zase pozor,  pokud si myslíte, že když budete mít na stránce nějaské slovo (třeba výše zmíněné “mrkev”) víckrát než kdokoliv jiný, budete zákonitě první, jste samozřejmě na omylu. Právě proti takovýmto praktikám mají vyhledávače v algoritmu nastaveno, aby v případech, kdy je na stránkách nějaké slovo už přes určitou hranici, byl takovýto web považován automaticky za spam, případně byl penalizován – takže platí staré dobré české rčení: všeho s mírou  a dobrého pomálu.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *