Jak vydělat odkazováním na eshopy

Dnes navážeme na článek o Heuréce se podíváme na to, jak se dá vydělat odkazováním na internetové obchody. Ukážeme několik příkladů a konkrétní postupy.

Co je partnerský program

Všechny dále uvedené možnosti vycházejí ze spolupráce s internetovými prodejci, která je realizovaná na principu partnerského (affiliate) programu. Funguje to následujícím způsobem:

  1. Registrujete se ke spolupráci s prodejcem
  2. Umístíte na svůj web (případně do emailu, sociální sítě – pokud to podmínky spolupráce umožňují) odkaz vedoucí na jeho obchod. Tento odkaz musí mít zpravidla přesně daný tvar.
  3. Při nákupu realizovaném přes váš odkaz se vám načte provize na váš provizní účet, která pak po dosažení určité minimální částky je vám vyplacena.

To, že jsou dnes systémy, které jsou schopny vysledovat, přes jaké doporučení přišel zákazník nakoupit, je založeno na tzv. souborech cookies. Cookies jsou malé pomocné soubory, které ukládají do paměti internetového prohlížeče různá pomocná data – využívají se třeba tehdy, když se vytváří nákupní košík v eshopu, nebo abyste se nemuseli stále dokola přihlašovat třeba na facebook nebo na email. Ve chvíli, když někdo klikne na váš odkaz, se vytvoří v jeho prohlížeči záznam do souboru cookies, který pak eshopu ve chvíli nákupu řekne, že zákazník přišel na vaše doporučení, a do provizního systému se zapíše vaše provize.

Kde se registrovat

Partnerských programů je celá řada z různých oborů. Určitě především záleží na tom, jakou stránku nebo profil na sociální síti máte k dispozici, případně co se aktuálně hodí podle sezóny (pozn.: nemáte ještě žádný web? Více o tom, jak si udělat jednoduše web najdete třeba zde). Využít můžete například tyto systémy:

  • Pelikan.cz – provizní systém na letenky; provize z letenek jsou jedny z nejvyšších, které lze vůbec na internetu získat
  • Wedos.org – Wedos je provozovatel webového hostingu a prodejce domén, a dále provozovatel webů jako pojisteni.cz, nebo vase-stavba.cz – za přivední zákazníků na kterýkoliv z těchto projektů můžete získat provizi
  • NejProvize.cz – česká provizní síť (slučuje nabídky více eshopů) – nabídka provizních systémů na půjčky, prodej autodílů nebo inzertní servery
  • Provizni-system.cz – systém firmy Vivantis, která provozuje eshopy prozdravi.cz, hodinky.cz a další – má poměrně široké portfolio produktů a reklamních prvků
  • cj.com – německá affiliate síť – využívána hojně například i českými slevovými servery

A ještě jeden tajný tip na závěr: občas se vyplatí registrovat do programu i třeba jen tehdy, když žádný zvlášť navštěvovaný web nebo profil nemáte a nakupujete sami v některém z obchodů. Prostě kliknete na vlastní provizní odkaz a zapíše se vám provize za vás samotné, čímž získáte slevu minimálně v jednotkách procent, kterou byste jinak neměli.

Komentáře k článku. Přidejte i váš!

  1. Tohle funguje pokud máte roční návštěvnost milion uživatelů, vybudovat a provozovat takovou stránku není snadné a levné a pochybuji že by provoz z odkazů mohl nějak vysoké náklady na provoz zmenšit, tohle funguje v USA ale zde je vše mrtvé z mnoha důvodů.
    http://www.youtube.com/user/PragueCzechRepublic

  2. Nesouhlasím úplně, podle mě naopak v ČR se to teprve rozvíjí, znám lidi co návštěvnost ani zdaleka milion měsíčně nemají a funguje jim to velmi dobře

  3. Já si myslím, že na tomto principu pracuje celá řada i kvalitních slevových portálů jako je třeba http://slevomol.cz/ , ale i jiných webových stránek.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *