Jak aktualizovat WordPress

Jak provést upgrade redakčního systému WordPress a jak řešit problémy, které se během této operace mohou objevit.

Proč aktualizovat?

To, že se objevila nějaká nová verze WordPressu, se dozvíte celkem jednoduše – zpravidla z upozornění pod horní lištou,
které se vám zobrazí vždy, když se přihlásíte do administrační části webu v části /wp-admin.  S aktualizací vás může čekat řada věcí, zpravidla se jedná o něco ve smyslu:

  • zvýšení bezpečnosti webu proti hackerům
  • příjemnější práce v editoru článků
  • změna administrativního rozhraní
  • podpora nových pluginů

Zpravidla se jedná o kosmetická zlepšení, ale celkově vzato, je dobré, když je web provozován na co nejnovější verzi WordPressu.

Před aktualizací

Aktualizace zpravidla proběhne bez problémů. Zvláště pokud nejde o generační skok. Ale nic není jisté – může se objevit problém v kompatibilitě s pluginem nebo tématem a celý web je mimo provoz! Pokud to chcete risknout, můžete provést aktulizaci samozřejmě bez zálohování čehokoliv – nicméně pokud nechcete nic riskovat, doporučujeme provést tyto dva kroky, které se vám pak mohou velmi vyplatit:

  • jděte do rozhraní phpmyAdmin, najděte databázi vázající se k vašemu webu – klikněte na záložku Export a stáhněte zálohu databáze v podobě SQL souboru
  • připojte se přes ftp klienta a stáhněte celý obsah složky /wp-content, případně pro jistotu celý obsah webu

Aktualizujeme

Samotná aktualizace se dá v zásadě provést asi 3 způsoby:
  • automatizovaně přímo z administrátorského prostředí – kliknete na oznámení o aktualizaci, a pak buď necháte vše běžet automaticky a nebo vyplníte jméno a heslo pro přístup k ftp – nová verze se automaticky stáhne z wordpress.org a pak rozbalí do adresáře na vašem hostingu
  • načtením stažené novější verze v .zip – nejprve stáhnete novější verzi  z wordpress.org do vašeho počítače a až pak ho necháte rozbalit a vyplníte údaje pro ftp
  • manuálně – stáhnete nejnovější verzi wordpressu, a pak ho rozbalíte a přepíšete soubory na webu pomocí ftp klienta

Problémy a řešení

Aktualizace může mít v zásadě asi tři konce:

  • vše dopadlo dobře a web plně funguje dále
  • některé pluginy mohou hlásit problém
  • web je mimo provoz/objevuje se error 500

Pokud se vám zobrazuje místo webu jen bílá obrazovka a nebo funguje jen přihlášení do wp-admin, mohlo by pomoci toto:

      • Pomocí ftp klienta přejmenujte v adresáři /wp-content/themes/ adresář s tématem, které používáte, na jiné jméno – automaticky se web přepne do výchozího tématu a funguje! Elegantně se tak vyřeší problém způsobený tím, že používané téma nebylo kompatibilní s novější verzí WordPressu
      • Pomocí ftp klienta přejmenujte v adresáři /wp-content/plugins/ jméno bud konkrétního používaného pluginu, který podezříváte z problémového chování, a nebo všech pluginů a zkuste, jestli web bude fungovat. Pak můžete opětovně zkoušet přejmenovávat postupně adresáře na původní jména a hledat viníka pádu webu.
      • Pokud se vám místo webu objevuje hláška: Briefly unavailable for scheduled maintenance, případně Režim údržby – pak smažte v hlavním adresáři webu soubor .maintenance – ten za tím stojí
      • Pokud stále nic nepomohlo, stáhněte si verzi WordPressu, na které běžel váš web před pokusem o aktualizací a nechte přepsat změněné soubory. Případně můžete k obnovení použít vytvořenou zálohu. Starší verzi WordPressu si můžete stáhnout zde.
      • V krajním případě se pak dá i naprosto vše smazat, udělat čistou instalaci a pak nahrát zálohovaný adresář wp-content a přes phpMyAdmin obnovit původní databázi, ze které se pak načtou články a veškerá nastavení.

Komentáře k článku. Přidejte i váš!

  1. mužete mi poradit kde se mam obratit na spravce webu nedopatřenim jsem odklikla o nezasilani zprav děkuji

  2. mužete mi poradit kde se mam obratit na spravce webu nedopatřenim jsem odklikla o nezasilani zprav děkuji

  3. jaké nezasílání zpráv,správce kterého webu?

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *