Jak založit internetový obchod

Jak založit internetový obchod

Jak si založit obchod na internetu. Jak vytvořit úspěšný eshop. Návod jak začít podnikat přes internet.

Obchodování přes internet nabírá na dynamice a dnes je už snad každému jasné, že úspěšný business musí mít podporu online obsahu. Zde se však nebudeme zabírat všemi oblastmi internetového marketingu a zaměříme se na stále rostoucí sektor eshopů, nebo chcete-li, internetových obchodů. Založit si ho a rozjet prodej totiž není zdaleka tak složité, jak by se zdálo a po přečtení tohoto článků už nebude stát spuštění vašeho vlastního internetového shopu nic v cestě.

Jak začít

Nejprve musíte dát svému podnikání právní základ. Pokud chcete začít podnikat s minimálními počátečními náklady, pak vám určitě bude stačit živnostenský list, pro který stačí zajít na nejbližší živnostenský úřad, což vás bude stát 1000 Kč (ještě nezapomeňte nahlásit založení živnosti na SSZ). Jako živnostník budete potřebovat bankovní účet, na kterém budete mít peníze vyčleněné pro podnikání. Bohužel velké banky jako Česká spořitelna, Komerční banka a ČSOB na začínající podnikatele příliš nemyslí a firemní účty vedené u nich jsou zatíženy poplatky za vedení účtu, které v počátcích podnikání, které zatím nevydělává nejsou ničím příjemným. Firemní účet bez poplatků určený speciálně pro živnostníky se dá v současnosti zařídit u FIO a nebo u mBank (konto mBusiness). Při vedení účetnictví, které bude asi na začátku také na vás, můžete sáhnout po robustních programech Pohoda nebo Money, které najdete například zde, řadě podnikatelů ovšem stačí online fakturační programy jako je např. SuperFaktura, který většinu záležitostí zvládá a stojí zlomek toho, co tyto rozsáhlé aplikace.

Vedení účetnictví můžete zkusit pro začátek sami. Pokud ho však chcete raději správu nechat odborníkům, můžete zkusit najít účetního a nebo online službu Trivi, která je v základu zdarma (pro větší firmy zpoplatněná) a umožňuje posílat faktury přímo do účetní kanceláře z vašeho účetního software.

Co prodávat a kde nakupovat

Každý maloobchod funguje na principu nákupu většího množství zboží ve velkoobchodech a jeho přeprodeji koncovým zákazníkům, internetové obchody v tomto nejsou žádnou výjimkou. Dostáváme se tak k problému, kde sehnat dodavatele pro náš eshop. Mimo vyhledávání na Google nebo Seznamu se k tomu se dá úspěšně použít databáze firem na firmy.cz, případně můžete zkusit i obdobné databáze najisto.cz, topkontakt.cz nebo zlatestranky.cz, každopádně katalog firmy.cz je jednoznačně největší a najít tu dodavatele by neměl být větší problém. Hned na začátku doporučuji řešit to, jak budete vkládat produkty od dodavatele do svého eshopu – velmi výrazně může tento proces usnadnit, když velkoobchod nabízí tabulkový export produktů v podobě .csv souboru a nebo podporuje napojení skrze automatizované řešení jako je ShopAPI.cz (i na webu ShopAPI mimochodem najdete v katalogu řadu dodavatelů). Určitě tedy doporučuji hned na začátku zvolit takové softwarové řešení eshopu, které s importy od dodavatele počítá, může to do budoucna ušetřit hodně času a peněz.

Rozjíždíme eshop

Když už víme co prodávat, od koho nakupovat zásoby a máme už vypočítáno za kolik, aby se nám to vyplácelo, je na čase vymyslet, jak se vlastně bude obchod jmenovat a zaregistrovat si doménu. Doména se registruje na 1 rok, dá se však zakoupit s předstihem na více let dopředu. Protože všechny hezké adresy jako kvetiny.cz, kvetinarstvi.cz atd. budou pravděpodobně zabrány, vymyslete něco originálního a lehko zapamatovatelného, jako třeba SuperKytky. Adresu pro eshop určitě doporučuji udělat na české doméně .cz, čeští zákazníci to vnímají nejlépe, pouze pokud opravdu nenajdete nic vhodného, tak přemýšlejte o adrese .com, .net nebo jiné. Zjistit si, které adresy jsou volné, můžete například pomocí formuláře na těchto stránkách. Cena za doménu na rok se pohybuje od 230 Kč bez DPH výše, můžete jí koupit buď dohromady s webhostingem (viz dále), nebo zvlášť, u některého z registrátorů.

Webdesign, webhosting, redakční systém a další technické náležitosti

Adresa je však teprve začátek. K úspěšného rozběhu eshopu ještě potřebujete server, na kterém vám poběží a
vlastní software eshopu, přes který budou moct zákazníci nakupovat a vy v administrační části vkládat zboží, evidovat objednávky, exportovat do účetního programu atd. I když to zní složitě, vůbec to není tak, že si domů přivezete z pc prodejny server a teď s tím budete muset laborovat a nastavovat, případně instalovat, všechny tyto záležitosti. V praxi to vypadá tak, že spolu s doménou si vyberete odpovídající webhostingový tarif, účtovaný většinou po měsíci a placený po roce. Na tomto prostoru si můžete dělat pak už co chcete, prostě to je váš pronajatý prostor, na který si můžete nainstalovat co potřebujete.

To, co potřebujete je redakční systém určitého eshopu. Ten funguje tak, že v části přístupné pod heslem editujete zboží na skladě, objednávky a další starosti ohledně chodu eshopu, v druhé části – veřejně přístupné a viditelné – si pak zákazník vybírá zboží a nakupuje. Jako tento systém můžete použít pro menší eshopy například PrestaShop, který si můžete i sami nainstalovat,  pokud však zvolíte tento postup, bude celá starost o technickou stránku čistě na vás a už jen instalace eshopového systému a jeho nastavení je věc, kterou průměrný uživatel internetu bez předchozích zkušeností v této oblasti obstojí jen těžko. Existuje dvojí možnost, jak to vyřešit. Buď si nechat tento systém nainstalovat specializovanou webdesignerskou firmou, která vám nainstaluje Prestashop na hosting, přidá moduly potřebné pro běh eshopu, nastaví design – počítejte s tím, že investice do obchodu s unikátním designem a všemi moduly je dnes v řádech nižších desítek tisíc.

Eshop zadarmo a nebo k pronájmu

Můžete si také eshop vytvořit zcela zdarma, a to sice pomoci služby webnode. Pro začátek než se obchod rozjede, můžete využívat adresy ve tvaru vášeshop.webnode.cz, až se trochu obchod rozjede není problém převést si adresu na vaši vlastní doménu (ve tvaru vášeshop.cz). Výhodou tohoto řešení je také velmi jednoduše ovladatelné uživatelské rozhraní, ve kterém si můžete sami bez potřeby větších počítačových znalostí všechno velmi snadno otestovat. Pro menší eshop (jednotky až desítky položek) v současnosti asi nejlepší varianta.

Jako seriozní řešení pro větší eshop (desítky, stovky, tisíce položek) mohu na základě vlastních zkušeností doporučit Webareal, který v současnosti vychází z větších “krabicových řešení” z mého pohledu nejlépe – první měsíc provozu je zdarma, už v základu máte všechny exporty pro Zboží.cz, Heuréku.cz, Google Nákupy, měření konverzí, EET, zákaznický chat a podporu importu souborů od dodavatele přes CSV (tato konfigurace vychází na při měsíčně platbě pod 300 Kč a při platbě na 5 let dopředu na 150 Kč měsíčně – pro srovnání – u konkurenčního Shoptetu jsem se při srovnatelné konfiguraci nedostal pod 2000 Kč měsíčně a u webdesignérské firmy to vycházelo na něco přes 30 000 Kč za eshop se srovnatelnými parametry). Jediné negativum je administrace eshopu, kterou bych si uměl představit i přehlednější.

Obchodní podmínky

V eshopu by mělo být jednoznačně definováno, jaká práva má kupující, jak probíhá reklamace, kdo eshop provozuje, a co z toho pro zákazníka plyne – většina eshopů to řeší, tak že zveřejní na webu obchodní podmínky. Vzorové obchodní podmínky od asociace APEK, které se dají celkem bez obav použít i pro vaše účely si můžete stáhnout zde. Objednávka by neměla být možná bez toho, že by zákazník potvrdil svůj souhlas s obchodními podmínkami (většina hotových řešení má automaticky).

Registrace na ÚOOU

Každý provozovatel eshopu shromažďuje osobní údaje o svých zákaznících, které potřebuje k vyřízení objednávky, jako je email, telefon, adresa a jméno. Existuje několik právních názorů na to, zda by se kvůli tomu měl každý eshop registrovat u Úřadu pro ochranu osobních údajů, a nebo se to vztahuje pouze na eshopy, co rozesílají reklamní emailing nebo reklamu přes SMS. Vzhledem k tomu, že v tom úplná jednota nepanuje, osobně doporučuji se pro jistotu registrovat – formulář najdete na webu uoou.cz a je to zdarma.

EET

Evidence tržeb je otázkou dvojí: 1) je potřeba se zaregistrovat a získat vlastní přihlašovací údaje pro účely evidence – je to možné na portálu správce daně http://adisspr.mfcr.cz/adistc/adis/idpr_pub/eet/eet_sluzby.faces 2) nyní můžete údaje použít k nastavení modulu ve vašem eshopu (pro většinu open source eshopů a pronajatých řešení je tento modul funkční a stačí vložit vaše údaje – veškeré další zasílání EET na portál finanční správy se děje automaticky). Pokud prodávate i offline, je potřeba doplnit vaše EET o pokladní systém používaný při prodeji – takovým je například česká Dotykačka.

Zviditelnění a propagace

Tímto ještě všechny starosti začínajícího internetového obchodníka nekončí. Teď když už máte hezký web napěchovaný zbožím, kterému nemůže žádný návštěvník odolat, musíte o sobě dát vědět světu. Zde je cest několik:

  • propagace přes placené odkazy ve vyhledávačích – tzv. PPC reklamu (systémy Adwords, Sklik). Velmi dobře fungují produktové inzeráty, generované přes BlueWinston, který ze zdroje dat pro Google Nákupy umí automaticky vytvořit ppc reklamy na kompletní sortiment.
  • propagace přes neplacené výsledky ve vyhledávání (obrovská přednost je cena – když máte dobře udělaný eshop s unikátním obsahem, pak SEO, tedy optimalizaci pro vyhledávače, až tak moc řešit nemusíte a návštěvníci z Google a Seznamu začnou dříve nebo později se objevovat)
  • propagace ve srovnávačích zboží jako je Heureka.cz, Zbozi.cz, Google Nákupy, nebo Glami – určitě se doporučuji zaregistrovat a nabít kredit minimálně na Heureku a Zboží, většinou je to kanál co má velmi dobrou návratnost investic
  • zviditelnění v sociálních sítích (v českých podmínkách jde primárně o marketing přes Facebook a Instagram)

Klidně mi napište do komentářů a pokusím se poradit, případně pokud řešíte něco složitějšího, můžeme se domluvit individuálně, např. na školení online marketingu.

Komentáře k článku. Přidejte i váš!

  1. Pingback:

  2. Dobrý den, chtěla jsem se zeptat, co znamená zkratka SÚZ, kam je potřeba nahlásit začátek podnikání.
    A dále bych se chtěla zeptat, zda je potřeba při provozování internetového obchodu mít nainstalován Windows verze profesional nebo stačí pouze verze home.
    Děkuji za odpověď.
    Nashledanou Markéta

  3. Zkratka súz byl překlep :), teď už je to opraveno na SSZ – správu sociálního zabezpečení..

    Ohledně Windows Home a Professional – jedná se pouze o obchodní označení, pro podnikání rozhodně můžete používat i verzi Home.

  4. dobrý den, chci se zeptat, zda je třeba po založení e-shopu se zapisovat do Obchodního rejstříku?
    A co v případě, když ke stávajícímu e-shopu chci ještě otevřít obchůdek u nás doma s tím samým zbožím? Přibudou nějaké další právní povinnosti?
    děkuji za odpověď
    Katka

  5. Pokud jste fyzická osoba, tak se do Obchodního rejstříku můžete zapsat buď dobrovolně, musíte jen: po překročení určitého obratu (ted je to tuším 120 milionů), případně když podnikáte průmyslovým způsobem.. viz http://www.finexpert.cz/default.aspx?article=3200
    Vzhledem k tomu že ani jedno asi není váš případ tak nezdá se, že byste musela…
    Přibudou vám ještě náležitosti s provozovnou, jako její označení, atd. info najdete třeba zde http://business.center.cz/business/pravo/zivnost/provozovna.asp

  6. Dobrý den, chtěla bych se zeptat, do jaké výše výdělku internetového obchodu nemusím mít živnostenský list?

  7. Pokud se nepletu (teď jsem to ještě ověřoval na internetu) tak je to do 15000 ročně.

  8. Dobry den, byl tu dotaz:
    Chtěla bych se zeptat, do jaké výše výdělku internetového obchodu nemusím mít živnostenský list?
    odpoved:Pokud se nepletu (teď jsem to ještě ověřoval na internetu) tak je to do 15000 ročně.
    Teda kdyz budu vydelavat pod 15 000kc/rok pomoci eshopu tak za 1)nemusim mit zivnostensky list 2) musim teda vyplnovat nejake faktury ci danovou evidenci??

  9. Tak obecně, když je to příležitostný výdělek pod 15000 ročně a není to pravidelná činnost, tak živnostenský list nepotřebujete. Druhá věc je, že bez živnosťáku ani nebudete moc vystavovat faktury samozřejmě.

    Zase bez IČ nebudete působit moc důvěryhodně, asi bude problém nakupovat ve velkoobchodech atd. Ve chvíli, kdy máte IČ už to vedení daňové evidence přichází, aby bylo z čeho vystavovat přiznání a všechny ty výkazy pro sociálku a pojišťovnu.. Pro začátek stačí shromažďovat všechny faktury a pak na konci roku si to udělat, není to zase taková věda.

    Ještě doporučuju tyhle věci určitě pořešit buď na účetních/právních serverech nebo s účetním, nespolíhat se zas až tak jen na ten internet 🙂

  10. Tak pod 15 000 se vejdu, chtel bych prodavat jen na svych strankach, nektere veci, tak jsem chtel hlavne vedet zdali je teda potreba neco vyrizovat v podstate jde o internetovy bazar

  11. Zdravim Vas, chtel jsem se zeptat, jak je to po zalozeni zivnosti s placenim socialniho, zdravotniho a dani. Jelikoz to k tomu ais patri.
    Predem moc dekuji za odpoved.
    S pozdravem David

  12. Tak to se platí jednou ročně: a to sice daň z příjmu na finančáku, odvody na sociální na místním ssz a pak zdravotní u vzp… Pro více info o tomhle tématu bych doporučil web jakpodnikat.cz

  13. Dobrý den chtěla bych se optat když bych založila internetový obchod musím mít podnikatelský internet a tam kde budu vlastně obchodovat dejme tomu že z domu musí být třeba elektřina zvlášt jen kvuli tomu že budu podnikatel ?.. Doufam že mě chápete jak to myslím.Díky Kateřina

  14. Dobrý den,chtěla bych se zeptat mám spoustu věcí po dětech i moje sestra ,chtěla bych si na skoušku otevřít e-shop zdarma potřebuji k tomu ŽL.Děkuji

  15. Hezký den, pokud vaše příjmy z prodeje nepřekročí 15 000 Kč (za rok), pak by problém být neměl, protože do téhle částky se takový příjem nemusí ani přiznávat v daňovém přiznání.

  16. Dobrý den,
    já se chci zeptat,když bych si teda vytvořil ten e-shop např.kosmetika …tak najdu velkoobchod kosmetiky ano,ale nevím co dělat dál… to jsi mám koupit vše to co budu chtít prodávat???A pak to jako uložit doma a sám posílat lidem co jsi to objednají přes muj e-shop?Nebo se nějak dohodnout s tím velkoobchodem???

  17. Marek:
    možností je spousta, eshopové systémy jsou různé, někdo prodává tak, že si zboží někde sežene, udělá doma sklad a sám si jej fotí, což trvá dlouho, vyžaduje investici do nakoupení zboží. A není nejlepší volbou. V dnešní době to funguje většinou tak, že se Váš eshop napojí na dodavatele, který poskytne takzvaný xml soubor, přes který se do vašeho eshopu nahrají všechny důležitá data, jako obrázky, popisky, ceny, které si můžete samozřejmě upravovat…. A pak vlastně nepotřebujete ít žádný sklad, protože zákazník objedná, vy objednáte u dodavatele a zašlete.
    Pokud máte další dotazy, ptejte se na petr.svacek@gmail.com

  18. Dobrý den, v případě, že chci eshop, řekněme, že napíšu nějakému velkoobchodu, dohodnu se s ním a on mi dodá vše potřebné. je možné se takto dohodnou s více distributory nebo bývají jednotlivé smlouvy zatížené exkluzivitou? Dále, jsou i nějaké freeware verze programů na vedení účta? Musím vést účetní knihy?

  19. exkluzivní smlouvy nebývají, stačí se většinou zaregistrovat přes ič, oni schválí tvojí registraci jako obchodníka a pak vidíš jejich velkoobchodní ceny.. klidně můžeš nakupovat u více velkoobchodů, ještě aby ne 😀 bývají třeba že do nějakého počtu faktur je zadarmo – např. Pohoda to takhle má, ale dá se to dělat třeba tak že faktury vystavuješ pro začátek ve wordu a peněžní deník vedeš i třeba v excelu pro začátek.. na konci roku prostě odečteš náklady od výnosů a hodíš to do přiznání 🙂 žádný účetní knihy rozhodně ne, hlavně ale skladuj faktury svoje i dodavatelů

  20. Dobrý den, chtěla jsem se zeptat zda je možné nějak zjistit kolik si vydělá internetový obchod s designem. Majitelka nemá ŽL. Jde to nějak zjistit? Mám podezření že to není uplně legální. Nejsou úřady, které toto kontrolují? Děkuji za odpověď

  21. To wendetta: téma bylo o založení internetového obchodu. S vaším problémem bych se obrátil spíš na nějaký web o duševním zdraví. Admin je jak vidět fakt trpělivý.
    Přeji hezký den.

  22. Chci si založit eshop chovatelských potřeb,jako vedlejší činnost ale nevím co vše musím vyřidit.

  23. stačí si přečíst článek 🙂 jako vedlejší činnost – postupuje se úplně stejně, rozdíl je pak ve zdanění, je nižší daň z příjmu. Prodej chovatelských potřeb je volná živnost, nákup a prodej

  24. A za jakých podmínek můžu vykonávat vedlejší činnost-pracuji jen hod. denně -roznos tisku

  25. Dobrý den, chci se zeptat chtěla bych začít podnikat a udělat si intern. obchod .co k tomu potřebuji . Dále pracuji na 20 h týdně v zaměstnání ,můžu mít živnost. list. a ponikat. Děkuji

  26. Ahojky, ano, je možné normálně pracovat a ještě k tomu mít internetový obchod. K provozování internetového obchodu je třeba mít živnostenské oprávnění na velkoobchod/maloobchod, to je otázka jedné návštěvy živnostenského úřadu a 1000,-Kč
    Důležité je ale se dobře rozmyslet, co chceš prodávat, jestli to lidé budou kupovat….a jestli doopravdy do toho chceš jít
    A pak když v tom máš jasno,tak najít někoho, kdo ti vytvoří eshop za rozumné peníze a pak už jen prodávat.
    Pokud budeš mít jakékoli dotazy, ozvi se, rád pomůžu.

  27. Dobry den,jsem zaměstnaná jako prodavačka.Můžu při práci prodavač mít obchodní činnost?Např.prodej drogistického zboží,vitamínů….

  28. při dohodě se zaměstanavatelem lze fakturovat jeho jménem a domluvit se na nějakém vyrovnání.. jinak samozřejmě je potřeba mít vlastní živnostenský list

  29. Dobrý den, chtěla jsem se zeptat, jestli musím do obchodních podmínek mého internetového obchodu (jedná se o aukci, tzn. registrovaní uživatelé můžou prodávat i nakupovat) uvést věkové omezení 18 let pro uživatele nebo to zákon nevyžaduje a můžou obchodovat i děti?
    Děkuji

  30. pokud neprodáváte alkohol nebo cigarety, není tam důvod něco takového psát

  31. dobrý den, chtěl bych se zeptat, jestli jde nějak zautomatizovat odeslání výrobku či poukazu na výrobek okamžitě po přičtení částky na účtu. Je to otázka na bankovní účet nebo web? děkuji

  32. Nektere banky maji programove rozhrani (api) ktere umoznuji takoveto reseni naprogramovat a napojit na eshop, asi je to otazka hlavne na vasi banku jestli neco takoveho umoznuji

  33. Dobrý den,prosím Vás nechala jsem si e-shop udělat od odborníků,nebyla to levná záležitost,ale nedostala jsem k obsluze český návod.Je povinnost dostat český návod?Dostalo se mi odpovědi ,že podle obchodního zákoníku , toto není jejich povinností dodat.Připadá mi jednání firmy nekorektní.Pokud si kupuji jakýkoliv produkt jako občan je obchodník povinen mi český návod dát k dispozici.

  34. Tohle je v zásadě předávka služby a ne nějaké zboží, takže hodně záleží, co bylo ve smlouvě domluveno, že vám mají předat. Každopádně profesionální to absolutně není

  35. Dobry den.
    Vím, ze uz to tady padlo, ale musim se zeptat znova. kdyz jsem normalne zamestnany na plny uvazek a zamestnavatel za me plati socialni a zdravotni a otevru si zivnost s eshopem budu take muset platit socialni a zdravotni.
    Jestli ano, PROC to musim platit 2x???
    Predem dekuji za odpoved. Petas

  36. Dobry vecer,

    omlouvam se ze toto neni odpoved na otazku polozenou predemnou, osobne jsem z Londyna, proto se take omlouvam za styl jakym popisuji svoji otazku, ktera zni, jestli se najde nekdo kdo by mi vysvetlil podrobne “zalozeni maloobchodu”, take bych rad mluvil o obchodovani na delsi vzdalenosti, popripade USA, Canada, U.K, Evropa,..Dekuji, piste prosim na hipikcz@centrum.,

    S pozdravem Eddy…

  37. Dobrý den,

    Chtěl bych se zeptat na dvě zásadní věci:
    1) Volba účtování – jako OSVČ mám na výběr mezi paušálním zdaněním a vedením učetnictví. O obojím jsem toho již dost početl a ze všeho vyplývá, že vedení účetnictví je pro eshop výhodnější. Provozuji ale na tento samý živnostenský list ještě jednu činnost (IT) a zde se mi VÝRAZNĚ nevyplatí účtovat (využívám paušál). Počítám správně, že při využití paušálu je základ daně eshopu zjedonušeně = (Prodané zboží – Nakoupené zboží) x 0,4? Jak postupovat, dají se oba systémy nějak zkombinovat?

    2) Chtěl bych založit malý eshop s oblečení. Objem potřebný pro skladování jsem spočítal na cca 3 m krychlové, na což mi bohatě stačí obrovská skříň, kterou mám v ložnici. Jak je to s místem pro skladování? Mám povinnost to někde hlásit/kolaudovat? v té samé místnosti i spím 🙂

    Díky moc
    Tom

  38. 1) to si musíš v tom případě přepočítat, jak se ti to vyplácí jako celek, z venku bez znalosti čísel se to dá těžko odhadnout. Než se to ale rozjede, tak bych doporučil zůstat u paušálu. Konec konců – to budeš řešit zřejmě až před podáním přiznání k dani k příjmu, kdy budeš dávat všechny faktury dohromady a každý lepší účetní program ti vypočítá, co se ti vyplatí víc.
    2) kolaudace skladovacího prostoru atp. určitě není třeba 🙂 Pro některé typy sortimentu je potřeba se max. někde registrovat zasláním dopisu na nějaký úřad, v tomhle případě ale určitě nic

  39. Děkuji.

    Tak rychlou reakci jsme opravdu nečekal 🙂

    1) Děkuji za odpověď. Zůstanu u paušálu. Nevíte prosím, zda počítám správně, že při využití paušálu je základ daně eshopu zjedonušeně = (Prodané zboží – Nakoupené zboží) x 0,4? Nebo je to (Prodané zboží) x 0,4? Pokud by to bylo druhým způsobem, tak si nedokážu představit, že nakupuji za 80Kč a prodávám za 100Kč. Základ daně by pak byl 40Kč, což se mi nezdá 🙁
    2) v takovou odpověď jsem doufal

  40. Výdajový paušál se počítá z příjmu, tj. prodané zboží x 0,4. Skutečné výdaje se do toho nijak nepočítají.

  41. Dobrý den,
    také přemýšlím o založení e-shopu a mám pár dotazů. (dle odpovědi)
    Jak funguje propojení s velkoobchodem?
    Zákazník objedná zboží – já u velkoobchodu – velkoobchod jej pošle mě – já ho zaplatím – odešlu zákazníkovi?

  42. Jojo, přesně tak to u malých eshopů většinou funguje.

  43. Zdravím,

    mám dotaz, jestliže si založím živnostenský list cca 1000kč, ale mám pracovní smlouvu na neurčito tak budu ještě zvlášt platit za zdravotní pojištění? A musím oznámit zaměstnavateli že mám vedlejší činnost na IČ?A popř. je nějaká finanční max. hodnota kterou nesmím překročit za měsíc či rok kdybych pracoval na slouvu i na IČ…?

    Ještě kdybych prodával nějaké doplnky stravy tak je potřeba mít nějaký potrvinářský průkaz či nějaký jiný..?

    Děkuji za odpoved

  44. Zaměstnavateli pokud vím nic, zálohy na zdravotní a sociální se platit musí, ovšem budou méně, než když by to bylo jako hlavní příjem. U konkrétních produktů pak můžou být různé předpisy a vyhlášky ohledně registrace na nějakém úřadě atp. – většinou to potřeba není, je to potřeba vyzkoumat zase v předpisech platících pro tu konkrétní skupiny produktů

  45. Dobrý den, když si založím eshop a zákazník si u mě objedná zboží, tak já to zboží objednám ve velkoobchodu a oni mi ho pošlou na moji adresu a já ho pošlu svému zákazníkovi. Není tam možnost, že já zboží objednám ve velkoobchodu a od něj to pošlou přímo mému zákazníkovi? Já bych byl pouze prostředník mezi velkoobchdem a koncovým zákazníkem s tím, že koncový zákazník platí cenu na mém eshopu na můj účet a já platím cenu velkoobchodní a abych nemusel platit každou zásilku zvlášť, tak platím fakturu velkoobchodu za více položek najednou třeba jednou za 14 dní nebo jednou za měsíc. Jde to takto řešit? Fungují takto některé eshop? Děkuji za odpověď a přeji hezký den.

  46. Takto se to dá řešit, když zákazník platí předem a vy velkoobchodu také – na dobírku to samozřejmě nejde… Velkoobchodu je v zásadě jedno, jaká je dodací adresa. (Taky není od věci se s Velkoobchodem domluvit, aby tam nedávali svojí fakturu, až by tam uviděl zákazník nižší cenu, než platil, asi by nebyl nadšený :)).

  47. Zdravím, a jak určit prodejní cenu produktu, když se podívám třeba na heureka.cz, tak tam je rozdíl v cenách stejných produktů třeba i 1000,-. Děkuji za odpověď

  48. Cenu zboží si navýšíš o zhruba 30% marži. Rozdíly v konečných cenách jsou způsobeny podle toho za kolik koupíš od dodavatele. Čím míň tím líp pro tebe. Můžeš využít i množstevní slevy.

  49. Dobrý den, uvažuji o založení e-shopu.
    1.Je výhodné jej založit na živnostenské oprávnění nebo si založit firmu – kvůli právní odpovědnosti (např. s.r.o. nese riziko do výše zákl.jmění).
    2. Jak fungují případné reklamace zboží? Jako prodávající nesu odpovědnost já nebo velkoobchod? Pokud mám 30 dnů na vyřízení já jako prodejce, má velkoobchod vůči mě lhůtu kratší, aby se vše stihlo v zákonné době?
    Děkuji za odpověď a krásný den!

  50. 1. tak záleží taky na daňové výhodností – obecně: při menším objemu se rozhodně vyplatí víc živnost (paušální výdaje u daně z příjmu, jednoduchost vedení daňové evidence), při vyšším objemu, kdy rostou odvody na zdravotko a sociálko už začíná být výhodnější s.r.o.
    2. za reklamaci nese zodpovědnost prodejce – to, jak si to pak vyřeší s velkoobchodem, zákazníka nezajímá. To už je záležitostí konkrétního produktu a velkoobchodu, jak to mají nastaveno.

  51. Dekuji za odpoved. Jeste jsem se chtela zeptat k zaruce. Pokud nejake zbozi (napr elektroniku nebo neco co nema dobu spotreby) nakoupim na sklad a na sklade mi napr lezi pul roku. Ja jako prodejce musim dat zaruku 24 mesicu od data prodeje. Pokud po 20 mesicich zakaznik bude reklamovat, moje 2 leta lhuta vuci velkoobchodu jiz vyprsela? Jak se to resi?Dekuji za odpoved a preji hezky den!

  52. Dobry den, jsem Osvc v Anglii a chtel bych zalozit e-shop a prodavat zbozi v Cechach.Jelikoz pro mne vychodnejsi by bylo platit dane a sojalni pojisteni v Anglii, chci se zeptat jestli je to mozne?Dekuju za odpoved

  53. tak tohle je pomerne slozita otazka na danoveho poradce tohle asi resi pomerne malo lidi podobnym zppusobem

  54. dobrý den,
    chtěla jsem se zeptat, mám v plánu si otevřit int.obchod. živnost na malo a velko obchod mám ještě pozastavenou ale v rámci týdne zajdu na FÚ. chtěla jsem se zeptat jak to bude s daněmi. Já jsem zaměstnaná a zaměstnavatel za mě platí Socku a ZP. nepředpokládám, že obrat bude nějak vysoký, je to spíše “koníček” 🙂 děkuji mnohokrát.

  55. Dobrý den, poradil byste prosím někdo, kde najdu kvalitní eshop zdarma nebo za nízký poplatek nebo jestli nemáte zkušennost s některým s poskytovatelů níže? Přemýšlím o těchto dvou poskytovatelích – http://www.primaeshop.cz nebo http://www.eshopzadarmo.cz Předem děkuji. Pavel Rychtář

  56. Na malý eshop doporučuji v základě zdarma a za malý poplatek plnou verzi od webnode.com

  57. ja ziji v italii a rada bych otevrela internetovy obchod ale nevim co vse musim vyridit a jak zacit a kdo mi vse nastavi? cesi nebo italove zivnostensky cesky list?

  58. zapomela jsem vam podekovat se omlouvam a cekam na odpoved dekuji moc alen

  59. Podle mě, klidně bych se přihlásil na českém a platil daně v Čechách, neznám bohužel podrobněji problematiku toho, jestli by byl nějaký problém s provozovnou mimo ČR, ale asi z logiky věci, pokud by v Itálii byla stálá provozovna a s tím spojená povinnost registrovat se k platbě daně v hostitelské zemi a tuto daň tam odvádět, muselo by se to provést. Asi bych zkusil zavolat na nějaké finanční úřad v ČR (ideálně ne ten, pod který spadáte, aby si vás nepamatovali a pak o to víc nesledovali :D) a myslím že by mohli k tomu poskytnout relevantní informaci

  60. Dobrý den, i mě láká založení e-shopu, ale mám spoustu otázek. Nejvíc mě trápí DPH.Tady v těch dotazech o DPH nebyla zmínka. Vím, že povinnost být plátcen je při obratu 1 mil. Takže to by se mě netýkalo. Ale měla bych možnost odebírat zboží z Německa, bez DPH, budu prodávat s DPH? Velkoobchod prodává bez DPH. Asi jsou to dotazy na daňového poradce že? Děkuji vám předem za odpověď Marie

  61. Je to jednodušší, než se zdá. 1) koupím něco v německu za 2 EUR, jestli je to s DPH nebo bez mě nezajímá, dám to prostě do nákladů jejich fakturu
    2) tady, abych na tom něco vydělal, to prodám dejme tomu za 121 Kč.

    Pokud nejsem plátce DPH, prostě to za 121 Kč prodám a pak až na konci roku platím daň z příjmu. Pokud jsem plátce DPH, musím z toho odvést daň 21% procent, to znamená 100 Kč mi jde do přímu + 21 Kč je DPH, které musím odvést

  62. Mám dotaz. když si budu chctít založit internetoví obchod je nutné mít všechno zboží někde již koupené a naskladněné u sebe? Nebo existuje možnost že když si ode mne někdo něco obědná tak můžu zadat pokyn dodavateli a odeslat to přímo od dodavatele mému kupujícímu? Nechce se mi mít již koupené vše co nudu mít na stránkách. Děkuji moc za odpověď.

  63. Můžeš dát do nabídky i věci co nemáš skladem, nebo naopak všechno co skladem máš, je to běžný postup

  64. Dobry den,
    chtela bych se zeptat zda mi muzete poradit, zda je mozne mit internetovy obchod registrovany v cechach, kdyz momentalne ziju ve Francii, v Cechach mam odhlasene zdravotni pojisteni, ale mam tam stale trvale bydliste a internetovy ucet. Dekuji za odpoved, K.

  65. Podle mě určitě to možné je, ovšem bude potřeba pak začít znovu platit to zdravotní a sociální v Čechách pravděpodobně…

  66. Začínám eshop na webnode.Jak dostanu fotky na eshop,myslím kde je vezmu.Nahrát dokážu ale kde je vzít.Asi u toho velkoobchodu jestli mi to dají.Poraďte,díky

  67. Ano, přesně tak, buď z katalogu dodavatele a nebo si je nafotit sám

  68. Dobrý den, netuším zda jste schopný mi zodpovědět můj dotaz,ale zkusím to… 🙂 Mám v hlavě menší projekt,který se dá uskutečnit,ale bohužel nevím,kde a jak začít… chtěla bych si založit přes internet služby ohledně změny vyzáže, šatníku, popřípadě školení líčení… já bohužel nemám kurz na žádnou z těchto služeb a netuším zda se mi vyplatí brát takhle od začátku do kšeftu jiný lidi, kteří jsou schopni tyto služby poskytovat..
    Popřípadě mi dělá problém oblečení, odkud a jak ho poskytnout…
    Popřípadě bych se chtěla zeptat zda existuje člověk,který by mi mohl poradit s čím v dnešní době na trh aby to mělo úspěch? děkuji za odpověď Denisa

  69. Ze začátku se to dá dělat například tak, že jim budeš jakoby dohazovat klienty za provizi a časem si můžeš ti věci, o které bude zájem nastudovat a dělat sama. Oblečení asi z velkoobchodu, tuzemského nebo zahraničního. No je to poměrně víc otázek a žádná univerzální odpověď neexistuje, prostě zkusíš to a uvidíš, jak to jde

  70. Dobrý den, ráda bych založila eshop s krmivem a potřeby pro chovatele na vedlejší činnost. Mám ideu, vím kde vzít peníze do začátku a mám pevné odhodlání. Jen nemám praxi a mám spoustu otázek. Tímto bych chtěla poprosit nějakého hodného človíčka, který už má takový projekt zaběhlý, zda by mi pomohl, poradil či umožnil nahlédnout do tohoto světa podnikání. Ráda bych u někoho začala brigádně či jako výpomoc a mohla tak získat cenné rady a zkušenosti. Je mi 23, studovala jsem obor Podnikání (moc mi toho v hlavě neutkvělo) a pracuji ve fabrice. Pomůžete prosím? Jsem od Brna.

  71. Dobrý den, chtěl bych se zeptat. Chci si otevřít e-shop. Jednalo by se o tisk (vizitky,kalendáře, letáky atd.) Jsem OSVČ. Pochopil jsem tedy, že si stačí zaregistrovat doménu a to je vše? Díky.

  72. Ano, ale pak taky samozřejmě na té doméně zprovoznit web, a zpropagovat a optimalizovat pro vyhledávače tak, aby tam někdo chodil 🙂

  73. Martin – díky a nebojte, tohle už mám vymyšlené a zařízené. Největší peklo pro mě je administrava a právo .o) Díky!

  74. Dobry den,ziju v Rakousku a chtela bych otevrit e-schop v Rakousku a prodavat zbozi s ceskych velkoobchodu.Co vse k tomu potrebuji vedet po strance dani atd.
    Predem dekuji.

  75. Dobrý den, mám dotaz chci se zeptat jeslí jde podnikat a zároveň bít Zaměstnanec? A nebo můžu dělat jen jedno? Děkuji za info

  76. Můj tip na e-shopovou platformu pro ty, co by chtěli začít s prodejme na internetu je buď opensource Prestashop (pokud už se v eshopech trochu vyznáte dá se na něm postavit solidní základ). A nebo ti co chtějí méně práce a více pohodlí doporučuji jednoduchý Ready2Go

  77. Dobry den,
    Chci si zalozit e-shop, budu to mit jako vedlejsi zivnost, vse okolo vcelku chapu, jen v jednom mam zmatek. Protoze nebudu mit kamenou prodejnu, musim nahlasit sidlo podnikatele, v tom pripade dane prostory nemusi mit povoleni stavebni, hygienu a vsechny ty kraviny? A u internetovych obchodu maji podnikatele vetsinou sklady, jak je to s nema, take nepotrebuji skladovaci prostory hygienu hasice a pod. Nebo je lepsi ji nenahlasit? A jeste bych se zeptal, pokud by sklad nepotreboval uvedena povoleni, je mozne obcas zakaznika ve sklade obslouzit: napr ze by byl ze sousedni obce. Mel by to jen 3 km, a prijel by osobne. A jak je to s oznacenim e-shopu. Snad vite, o co mi jde dekuji

  78. Dobrý den,
    chci se zeptat z čeho plyne příjem takovým firmy.cz a pod. Chci založit interaktivní mapu s kontakty a nemám šajn jak toto dostanu zaplaceno. Děkuji

  79. Dobrý den,

    mám takový dotaz, je nějak řešitelná situace kdy jsem na pracáku a chtěl bych si udělat e-shop ? Problém je samozřejmě v placení sociální a zdravotní – napadá vás něco jak to udělat ? na ÚP. to začít nejde.
    Taky by mě zajímalo jak je to s prodejem použitého zboží, na toto zboží platí jen 14 denní záruka vrácení, 2 letá záruka předpokládám ne. Je to tak ?

  80. no jedině na živnostenském úřadě, zajít pro získání živnostenského listu pro volnou živnost, tam bych asi začal, a myslím oni už sociálce a pojišťovně sami dají vědět už dneska

    u použitého zboží ted přesně nevím, myslím že je záruka 0.5 roku a jen na něco co nedopovídá popisu (ale nevím na 100%)

  81. Dobrý den, pěkný článek, pro ty co chtějí si založit eshop a chtějí se dozvědět víc doporučuji http://www.sova.biz/skoleni-internetoveho-marketingu/ je to teda od konkrétní firmy ale dozvíte se tam hodně obecných věcí, samozřejmě musíte počítat s tím že vám tam budou pořád cpát svojí variantu a nabízet svoje produkty ale většinu věcí se tam dozvíte obecně a můžete uplatnit i jinde. A myslím že kdybyste se u nich rozhodli zůstat neuděláte špatně, nevím to z vlastní zkušenosti ale mám známé.

  82. Dobrý den,
    mám dotaz týkající se nákupu zboží. Když já jako podnikatel nakoupím zboží v zahraničí a budu ho poté chtít prodat, je k tomu nutné doložit fakturu? Mám možnost si objednat zboží z internetového obchodu, ale zboží přijde bez faktury. Nestačí třeba výpis z banky o zaplacení?
    Děkuji

  83. Zdravím,
    chci si založit eshop a zároveň na něm prodávat bazarové zboží zakoupené od ostatních mamin, které mi fakturu nepošlou. Jak to evidovat? Děkuji

  84. pro mě osobně bylo lepší si za tvorbu webu zaplatit než řešit jak co a jako, byla to prvotní investice která se mi vrátila, zaplatil jsem si i PPC a SEO takže během pár měsíců jsem měl vysokou návštěvnost a prodeje rostly .

  85. Chci se zeptat, když si chci založit internetový obchod, ale nemám žádný velký sklad, kam bych zboží skladovala, jak to mam udělat? Jak se to teda děla, když si zákazník objedná zboží, co následuje potom? Prosím o odpověď. 🙂

  86. Dobrý den,
    potřebovala bych poradit co všechno musí obsahovat e-shop s oblečením 1,obchodní podmínky a taky tak celkově co vše je potřebné abych mohla začít fungovat. A taky jak je to s EET pro eshop. Děkuji za odpověď

  87. Dobrý den,
    Chci se zeptat jestli existuje nějaká možnost pokud budu e-shop provozovat na živnostenský list abych zboží nemusel posílat pod svoji osobní adresou? Takový problém by vyřešilo založení sro ale do toho se mi hned moc nechce.

  88. Dobrý den.Jsem podnikatel v důchodu a je mně 78 let.Mám malou prodejničku na ND na motoveterány.Mám vše cje třeba a platím EET.Je však málo zákazníků a lidi mně říkají že o mně málokdo ví..Nevím jak otevřít svoji stránku a zveřejnit zboží kterého mám spousty. nechci to prodávat přes AUKRO děkuji Tonda

  89. Když se vám nechce platit za aukro, tak pro začátek to můžete zkusit vystavit v online bazarech, tam se to dá většinou vystavit zadarmo a hodně lidí přes to taky dost prodává

  90. Michal: Na obálce / balíku klidně může být adresa skladu nebo kanceláře, odkud to posíláš, nikde není psáno, že se tam musí dávat fakturační údaje. Na faktuře ovšem musí být samozřejmě adresa trvalého bydliště (v případě OSVČ). Jinak, existují i služby jako jsou virtuální kanceláře, co umožňují používat jako místo podnikání OSVĆ / trvalé bydliště např. nějakou virtuální kancelář v Praze.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *